return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 [56] 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 
Theo van Gogh vermoord!

SnuggLe
quote:
Originally posted by DjRV
anders reageer je ff gvd op haar laaste post.

Anders hou je heel snel je mond, en reageer je ZELF op mijn post die ook vooral voor jou was bedoeld.

Kijk, dit is nou met 2 maten meten! Dacht ik reageer nog een keer nuttig en sociaal op Donna's vraag.... en ik dacht dat door mijn post de discussie maybe weer normaal zou verlopen.

Maar verkeerd gedacht. Nu zie ik echt hoe kansloos jullie zijn en ga hik hier nu echt geen energie meer aan verspillen (heb ik al 3x gezegd maar ok). Jullie zijn echt te kortzichtig....... Maarja, onwetendheid is ook een gave, kan je lekker in dat bekrompen wereldje blijven.

Succes wereldveranderaars! :o

Oh en verder ben ik het helemaal eens met M_Peror. Die zegt het tenminste beschaafd en normaal.
Donna
Iemand de mond snoeren is nou net niet waar wij hier achterstaan Bram,dacht ik.
Het zal lang duren voor men erachter zal komen wat er gaande is,waarschijnlijk als het te laat is komt het besef pas.

En ik hoop met alles in me dat ik dit totaal verkeerd zie,dat ik de plank compleet missla en dat jullie over een X-aantal jaar flink om mn beweringen kunnen lachen en me er compleet de hoek mee kunnen inslaan.
Ik heb er alles voor over dit keer vreselijk ongelijk te hebben en mn kids in een betere wereld te zien opgroeien als de wereld die het in mijn denkbeeld gaat worden.

Ik ben echter bang dat dat niet t geval zal zijn,maar beter hopen we maar met zn allen dat ik zit te raaskallen op niks af en dat ik spoken zie....wie weet
John
quote:
Originally posted by SnuggLe

D'r moet begrip zijn van twee kanten. Zij moeten zich deels aanpassen aan onze normen en waarden en onze cultuur. Hun cultuur hoeft niet geassimileerd te worden, ze moeten alleen wat meenemen waar wij in Nederland voor staan. Staan ze daar niet achter, dan moeten ze de consequenties aanvaarden.

ik denk dat zij zich helemaal aan moeten passen aan onze normen en waarden, zolang er mensen zijn die deels vinden dat moorden slecht is behalve in naam van allah blijft het fout gaan (het meerdendeel vind dit idd niet, maar er zijn er naar mijn mening te veel die dit wel goedkeuren, zoals bijv die vrienden van murat.d)

ik zeg niet dat er geen moslims mogen zijn, de cultuur en hun geloof mogen ze helemaal behouden, mijn part bouwen ze half nederland vol met moskeen en gaan ze 56089x per dag vasten en dragen ze allemaal een hoofddoekje daar stoor ik me absoluut niet aan.

maar het feit dat er mensen zijn die na 30 jaar nog steeds geen normaal woord nederlands kunnen,
het feit dat als je een groepje 'arabisch' uitziende mensen passeert je dan meestal gauw moet door lopen en dat geprobeert wordt jou aandacht te trekken (in het geval van een meisje meestal zo: eey meisje, ey schatje...meisje loopt door, ey tyfushor, kankerslet wat doe je)
het feit dat de er een grote groep 'arabisch' uitziende jongere is die alles en iedereen probeert te provoceren.
het feit dat mijn vriendin lastig gevallen is door een 'arabisch' uitziende jongen in de tram (op klaarlicthe dag) en volslage in paniek bij mij aankomt.
het feit dat mijn oom in elkaar geslagen is omdat hij een 'arabisch' uitziende groepje jongeren, die midden op het fietspad stond en niet op zij wilde gaan, ter verantwoording riep. en er binnen no time ruim 30 (!) andere 'arabisch' uitziende mensen waren en waarvan er een aantal de kerel het voor mijn oom opnam het ziekenhuis in hebben geslagen.

aan dit soort dingen stoor ik me. en dat heeft niets te maken met respect van mijn zijde naar hun toe, voor dit soort acties kan ik gewoon geen respect opbrengen. ik zeg niet dat dit soort dingen niet door nederlanders gedaan worden, maar dat gaat zelden gepaart met zon groot groepsverband en het respectloos overal tegenaanschoppen (letterlijk en figuurlijk meestal).

zoals donna al zei: ons volk is een lachtertje voor dat soort mensen. alles kan hier, alles mag hier. er kan nix over gezegd worden want het is altijd meteen generaliseren of discrimineren. de termen turk en marokkaan worden meteen in verband gebracht met discriminatie.

zolang er mensen zijn die zich niet aanpassen aan de nederlandse normen en waarden zal het probleem niet opgelost worden. zoals ik al zei, ik heb geen enkel probleem met de islam, wel met mensen die respectloos zijn tegenover het land waar ze wonen omdat ze eigenlijk vinden dat ze in ergens anders vandaan komen en hier dus toch alles kunnen maken. en het zal wel weer generaliseren zijn, maar een heel groot deel hiervan is gewoon moslim.
total woot
quote:
Originally posted by Donna
Iemand de mond snoeren is nou net niet waar wij hier achterstaan Bram,dacht ik.

No offence, (jij hebt blijkbaar een pesthekel aan mij om bepaalde uitlatingen die ik hier doe... so be it) maar is iemands post niet beantwoorden omdat de formulering/persoon van de post je niet bevalt niet net zo erg als 'de mond snoeren'?

Jij maakt me constant verwijten over de manier/ dingen die ik post.. Dan stel ik een keer een geintresseerde vraag, waarin ik je vraag je standpunt wat duidelijker te onderbouwen, en dan negeer je me... beetje jammer
Donna
Dat heet "voorzichtig posten" John;)
Je woorden behoedzaam selecteren zodat je niet kunt worden beschuldigd van generaliseren en discrimineren terwijl je gewoon voor je freakin land opkomt zoals buiten nederland volgens mij ieder land en zijn bevolking dat doet.

Ruben en ik zijn wat meer op de v. Gogh manier wat betreft posten,en waarschijnlijk komt ons dat ooit eens duur te staan,maar ik ga me niet anders verwoorden dan hoe ik de dingen voel en ervaar.

Ik weet van mezelf dat ik een tolerant mens ben,en dat ik rechtvaardig denk en voel,en net als iedereen ben ik soms eens wat egoistisch en misschien in dit geval ook,maar boeiend,ik leef in nederland en waarom moet dat land zich constant aanpassen aan alles wat hier naar binnen wandeld.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland