|
|
| arno |
| quote: | Originally posted by total woot
Willen jullie een discussie? Prima:
volgens mij heeft het probleem 2 oorzaken:
1) een groot deel van de extremistisch islamitische mensen heeft het idee dat met het vermoorden van mensen met bepaalde denkbeelden die denkbeelden ook verdwijnen.
Mogelijke oplossingen? (ik roep ook maar wat hoor)
1) ik weet niet hoe, maar het onder 1 genoemde denkbeeld zal moeten veranderen, dat is de enige manier waarop samenleven met andere religies/denkbeelden mogelijk wordt, hoe dat zal moeten gaan, geen idee, ik denk wel dat er in deze een erg grote verantwoordelijkheid ligt bij de immams danwel andere moslimgeestelijken.
|
Daarom is het zo belangrijk dat het niet rotte deel van de moslim gemeenschap van zich laat horen, om er o.a. voor te zorgen dat extremistische imams geen zieltje kunnen winnen.
Als het niet extremistische deel vaker positief in beeld is zal bij veel nederlanders ook het generaliseren afnemen omdat ze nu ook de goede kanten zien.
Dus mijn mening: de oplossing van het probleem ligt bij het goedwillende deel van de moslim gemeenschap |
|
|
| DjRV |
| quote: | Originally posted by tijs08
daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!
idd!
jezus ben je erg nog steeds?? |
ja man, doe eens ff normaal zeg :mad: |
|
|
| tijs08 |
| quote: | Originally posted by DjRV
ja man, doe eens ff normaal zeg :mad: |
eeej thats my line Ruub! :p |
|
|
| DjRV |
| quote: | Originally posted by tijs08
eeej thats my line Ruub! :p |
ja maar ik vind hem zo leuk :D |
|
|
| total woot |
| quote: | Originally posted by Donna
Ik denk dat nederland en zn inwoners al lang genoeg hebben gedacht een oplossing begint bij jezelf.
Aangepast hebben we ons al zo enorm veel dat zij het gevoel logischerwijs hebben gekregen steeds een stapje verder te gaan.
Dus wanneer is het de beurt aan de andere partij zich aan te passen en ook respect te tonen voor de bevolking die een ander geloof verkiest? |
Oplossingen beginnen imo altijd bij jezelf, denk ook dat we dat al lang denken, maar niet lang genoeg, het is imo niet iets waar je mee op kunt houden, dat is iets waar we mee door zullen moeten gaan.
Want stel nou dat er een wonder gebeurt in de moslimgemeenschap en ze draaien 180 graden, dan zullen wij er wel voor open moeten staan, anders zitten we nog steeds in de zelfde positie alleen dan precies andersom. (hetgeen niet wegneemt dat het gevoel dat veel nederlanders hebben begrijpelijk is).
Ben het helemaal met je eens dat het tijd is voor de andere "partij" (voor zover je daarvan kunt spreken), maar het is heel erg moeilijk mensen vragen van hun geloof af te stappen, dat kan simpelweg niet, er zal iets moeten veranderen IN dat geloof, en dat is -vrees- ik niet iets dat 1,2,3 zal gebeuren...
2: Tijs08 stfu ;) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|