return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 [44] 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 
Theo van Gogh vermoord!

total woot
Willen jullie een discussie? Prima:

volgens mij heeft het probleem 2 oorzaken:

1) een groot deel van de extremistisch islamitische mensen heeft het idee dat met het vermoorden van mensen met bepaalde denkbeelden die denkbeelden ook verdwijnen.
2) Heel veel mensen (ook nederlanders) generaliseren veel te veel.
Moslims generaliseren de westerlingen, en de westerlingen generaliseren de moslimgemeenschap.

Mogelijke oplossingen? (ik roep ook maar wat hoor)

1) ik weet niet hoe, maar het onder 1 genoemde denkbeeld zal moeten veranderen, dat is de enige manier waarop samenleven met andere religies/denkbeelden mogelijk wordt, hoe dat zal moeten gaan, geen idee, ik denk wel dat er in deze een erg grote verantwoordelijkheid ligt bij de immams danwel andere moslimgeestelijken.

2) generaliseren is niet iets dat 1,2,3 op te lossen is, maar ik ben ervan overtuigd dat het begin van de oplossing bij jezelf ligt, zolang mensen bijvoorbeeld het stempel marokkaan gebruiken zal er weinig veranderen, mensen moeten inzien dat we allemaal nederlanders zijn, iedereen valt onder het nederlands recht, en daarmee heeft (dus) ook iedereen gelijke rechten. Je moet niet meer denken in termen als 'ze hebben het verbruikt' die mensen zitten hier, en gaan niet weg, dat is simpelweg geen oplossing. Ik denk dat in de maatschappij anno 2004 je niet meer over je medemens moet denken als zijnde "een nationaliteit/bevolkingsgroep" je zult moeten denken in termen als 'medemens of medebewoner van deze aarde' dat is imo de enige manier waarop we normaal samen kunnen leven, want de grens loopt misschien wel rondom nederland, dat blijft wel een denkbeeldig lijntje, de wereld houdt niet op bij die grens, en die grens zal in de toekomst ook alleen maar vager worden.
Donna
quote:
Originally posted by Jappio
das nog altijd beter dan iemand neerschieten, zijn keel doorsnijden, een mes in zn milt steken en 1 met briefje door zijn hart toch? :nervous:

kan niet echt een vergelijking vinden ome jap:P
arno
quote:
Originally posted by tijs08
en vind 1 gruwelijke daad het zeker niet waard!

Pim Fortuyn, Hans v. Wieren, Theo v. Gogh

Zijn zo al 3 namen die door mn hoofd schieten, daar komen dan nog de talloze incidenten bij die het nieuws niet eens halen. En dan denk ik alleen nog maar aan mn eigen ervaringen met marokkanen, en ik zie dat jij ook in Rotterdam woont, dus je weet waar ik het over heb.

(om alvast iedereen voor te zijn, pim fortuyn is door een nederlander vermoord)
tijs08
quote:
Originally posted by total woot
sorry ik moet nog even reageren,

blablabla...

De groeten

daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!

quote:
Originally posted by Donna
Dus lul mee of stfu.

idd!

quote:
blablabla...

jezus ben je erg nog steeds??
Donna
quote:
:haha:

NEE ik vind m een kneus omdat hij generaliseerd!

Willen jullie een discussie? Prima:

volgens mij heeft het probleem 2 oorzaken:

1) een groot deel van de extremistisch islamitische mensen heeft het idee dat met het vermoorden van mensen met bepaalde denkbeelden die denkbeelden ook verdwijnen.
2) Heel veel mensen (ook nederlanders) generaliseren veel te veel.
Moslims generaliseren de westerlingen, en de westerlingen generaliseren de moslimgemeenschap.

Mogelijke oplossingen? (ik roep ook maar wat hoor)

1) ik weet niet hoe, maar het onder 1 genoemde denkbeeld zal moeten veranderen, dat is de enige manier waarop samenleven met andere religies/denkbeelden mogelijk wordt, hoe dat zal moeten gaan, geen idee, ik denk wel dat er in deze een erg grote verantwoordelijkheid ligt bij de immams danwel andere moslimgeestelijken.

2) generaliseren is niet iets dat 1,2,3 op te lossen is, maar ik ben ervan overtuigd dat het begin van de oplossing bij jezelf ligt, zolang mensen bijvoorbeeld het stempel marokkaan gebruiken zal er weinig veranderen, mensen moeten inzien dat we allemaal nederlanders zijn, iedereen valt onder het nederlands recht, en daarmee heeft (dus) ook iedereen gelijke rechten. Je moet niet meer denken in termen als 'ze hebben het verbruikt' die mensen zitten hier, en gaan niet weg, dat is simpelweg geen oplossing. Ik denk dat in de maatschappij anno 2004 je niet meer over je medemens moet denken als zijnde "een nationaliteit/bevolkingsgroep" je zult moeten denken in termen als 'medemens of medebewoner van deze aarde' dat is imo de enige manier waarop we normaal samen kunnen leven, want de grens loopt misschien wel rondom nederland, dat blijft wel een denkbeeldig lijntje, de wereld houdt niet op bij die grens, en die grens zal in de toekomst ook alleen maar vager worden.

Ik denk dat nederland en zn inwoners al lang genoeg hebben gedacht een oplossing begint bij jezelf.
Aangepast hebben we ons al zo enorm veel dat zij het gevoel logischerwijs hebben gekregen steeds een stapje verder te gaan.
Dus wanneer is het de beurt aan de andere partij zich aan te passen en ook respect te tonen voor de bevolking die een ander geloof verkiest?

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland