return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Praktik
View this Thread in Original format
Pjox
I vår så ska jag praktisera i 8 veckor. :D
Ett tag kvar men känner att jag måste börja leta praktikplats rätt snart eftersom det inte är det lättaste att hitta. :nervous:
Jag har kommit fram till att jag ska kolla me SVT om jag kan praktisera som ljudtekniker eller nått i den stilen där men jag har lite svårt att komma på andra ställen där jag kan fråga om dom kan tänka sig ta imot enljudtekniker/producent praktikant...

Så är det någon som kan komma me lite tips om vart jag kan vända mig? :)
St_Andrew
quote:
Originally posted by Pjox
Så är det någon som kan komma me lite tips om vart jag kan vända mig? :)

svt? =)
Pjox
quote:
Originally posted by St_Andrew
svt? =)

Om du läser igen så har jag skrivit att jag har kommit fram till att jag ska kolla me svt :p
St_Andrew
quote:
Originally posted by Pjox
Om du läser igen så har jag skrivit att jag har kommit fram till att jag ska kolla me svt :p

aha, trodde du mena vart du skulle vända dig för att få praktikplats på svt... :p
Kamelen
ehm.. kolla alla tv-stationer.. kolla oxo radio-stationerna.. kanske i musikaffärer?.. pilla på deras saker i 8 veckor =) .. annars kanske du kan kolla i gula tidningen efter "ljudtekniker" .. lär finnas ett antal.. hör med de.. praktikanter är oftast välkomna.. slavarbete typ
Vizay
kolla med sveriges radio också, där borde det finns plats för praktikanter.

kan ju va smart å kolla in sånna ställen som typ tv4 å tv4 sthlm också :)
GyLLe
jag har precis vart på en praktik å min erfarehet var att nästan alla tar emot en. men man får göra skit saker som Kamelen skrev. Var lite rak/fräck å fråga vad dina arbestuppgiter kommer att vara. Vet inte vad din praktik ska leda till men om den ska leda till jobb så fråga om dom är i rekryteringsbehov för tillfället.. annars kanske praktiken platsen är så värd att vara på?.. LYCKA TILL
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE

Privacy Statement