|
Praktik
|
View this Thread in Original format
| Pjox |
I vår så ska jag praktisera i 8 veckor. :D
Ett tag kvar men känner att jag måste börja leta praktikplats rätt snart eftersom det inte är det lättaste att hitta. :nervous:
Jag har kommit fram till att jag ska kolla me SVT om jag kan praktisera som ljudtekniker eller nått i den stilen där men jag har lite svårt att komma på andra ställen där jag kan fråga om dom kan tänka sig ta imot enljudtekniker/producent praktikant...
Så är det någon som kan komma me lite tips om vart jag kan vända mig? :) |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Pjox
Så är det någon som kan komma me lite tips om vart jag kan vända mig? :) |
svt? =) |
|
|
| Pjox |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
svt? =) |
Om du läser igen så har jag skrivit att jag har kommit fram till att jag ska kolla me svt :p |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Pjox
Om du läser igen så har jag skrivit att jag har kommit fram till att jag ska kolla me svt :p |
aha, trodde du mena vart du skulle vända dig för att få praktikplats på svt... :p |
|
|
| Kamelen |
| ehm.. kolla alla tv-stationer.. kolla oxo radio-stationerna.. kanske i musikaffärer?.. pilla på deras saker i 8 veckor =) .. annars kanske du kan kolla i gula tidningen efter "ljudtekniker" .. lär finnas ett antal.. hör med de.. praktikanter är oftast välkomna.. slavarbete typ |
|
|
| Vizay |
kolla med sveriges radio också, där borde det finns plats för praktikanter.
kan ju va smart å kolla in sånna ställen som typ tv4 å tv4 sthlm också :) |
|
|
| GyLLe |
| jag har precis vart på en praktik å min erfarehet var att nästan alla tar emot en. men man får göra skit saker som Kamelen skrev. Var lite rak/fräck å fråga vad dina arbestuppgiter kommer att vara. Vet inte vad din praktik ska leda till men om den ska leda till jobb så fråga om dom är i rekryteringsbehov för tillfället.. annars kanske praktiken platsen är så värd att vara på?.. LYCKA TILL |
|
|
|
|