return to tranceaddict

M1cro5lave - Toxic Anatomy [Full]

M1cro5lave
Nåja, jag har nyligen börjat producera lite musik själv (3-4 veckor). Så jag tänkte att jag kunde få lite tips och kommentarer på min senaste låt:

M1cro5lave - Toxic Anatomy

Längd: 7:28
160 kbps

Fruityloops

Titeln vet jag inte om jag törs förklara, då skrämmer jag nog iväg alla ;)
Får hoppas att någon har något att kommentera iallafall. ;)

Glad påsk!
ScuL
det är inte dåligt alls för bara 3-4 veckor men jag måste säga att största problemen i hela produktionen är att ljudet låtar lite "tunn"

kicksamplen är jätte tunn. finns inget bass i det; samma gäller basslinan.

dina synths måste vara lite tjockare också .. använd FX eller flera VST's för att få mer ljud ut av dem.
Glorie
brukar ha som vana (på gott och ont,heh) att ge feedback till producenter som postar sina alster för första gången. Det e roligt :) so bare with me...

quote:
Originally posted by M1cro5lave
Titeln vet jag inte om jag törs förklara, då skrämmer jag nog iväg alla

coolt ju... hela namnet e coolt.. det e av stor vikt faktiskt.. vad man heter å så.. vet att jag gillade snakebytes namn förut (gör jag fortf. iofs) samt smekbar e ett bra producentnamn oxå. ditt funkar stenhårt! :) låtnamnet är också snyggt! men du får gärna förklara om det finns en förklaring bakom. sånt är ju bara kul att höra juh.

quote:

Får hoppas att någon har något att kommentera iallafall. ;)

aaa ja svarar fastän min feedback inte är så givande :p

som scul sa... 3-4 veckor. då är den en masterpiece alltså :) Jag e jäkligt imponerad. men ja måste säga det att jag först trodde det skulle va nån psytrance-låt.. fast sen precis när slingan sätter in: 1:20, så ändrar den ju totalt stil så att säga... det som följer efter 1:20 är asbra gjort alltså. Imponerande att du fått klart en hel melodi ju som funkar all the way through...

2:40 är den sjukt bra till och med.. fast som scul sa, lite mer tryck/bas/kräm skulle göra susen.. men allvarligt.. det här e skills :) way to go!
sen blir den lugnare igen 3:52 och tillbaks till den melodin som började vid 1:20... och så fortsätter den så.. aaa

najz avtoning också.. like it.

men som sagt.. min största "kritik" e att den låter psy i början.. jag rackar inte ner på hela låten nu alltså. Psy-starten (i mina öron, kanske inte låter psy för andra?) är ljuvlig!!! & resten av låten efter 1:20 är jäkligt bra.. men det känns som att de inte passar ihop MEGAbra.....även om den funkar. :wtf:

det om det.. väntar med spänning på nästa låt. det här var första för mig.

quote:
Glad påsk!

Gla påsk på're m1cro ;):crazy:
RebeL9
jag håller med scul att låten är lite för tunn. Det saknas en del för att det ska bli en rik och mätt ljudbild. Sedan är basen på tok för klen. Känns som man kan göra mer på den. Melodin är inte helt dålig men den behöver som sagt fyllas ut med allt runtomkring för att verkligen fungera.
men keep on trying :D

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden