|
|
| Snakebyte |
Jag sitter just nu med bredband från BBB, men ska byta till min hyresvärds leverantör i månads-skiftet. Då kommer jag att koppla in en router med brandvägg. Min fråga då...kommer jag fortfarande behöva använda Nortons brandvägg som jag har nu?
Nån som e kunnig, snälla hjälp... |
|
|
| Vizay |
| om du konfigurerar brandväggen i routern ordentligt så är svaret nej :) |
|
|
| Funfrock |
| Brandväggar i routers hindrar oftast bara trafik in i nätverket. Om du vill skydda dig mot oönskad trafik som går ut på nätet (dvs trojaner, spyware etc som skickar information från din dator) så bör du fortfarande köra en mjukvarubrandvägg. |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by Funfrock
Brandväggar i routers hindrar oftast bara trafik in i nätverket. Om du vill skydda dig mot oönskad trafik som går ut på nätet (dvs trojaner, spyware etc som skickar information från din dator) så bör du fortfarande köra en mjukvarubrandvägg. |
sant som du säger men en hel del routers blockar även trafik utåt så det beror lite på vad man får för modell osv...
man kan väl säga att det inte skadar om man kör dubbelt iaf :p (blir bara jobbigare att handskas med kanske) :p |
|
|
| Snakebyte |
| Jag tackar för svaren...kommer nog fråga mer när jag väl kopplar in möget. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|