return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 
Bijbestellen T-shirts

CygnusX
Sinds de eerste bestelling van een half jaartje terug zijn er veel mensen bijgekomen op ons forumpje. Sommigen daarvan hebben al laten merken dat ze ook zo'n Beta t-shirt zouden willen.

Bijbestellen kan natuurlijk. We kunnen de prijs per t-shirt echter pas exact bepalen als iedereen gekozen heeft wat ie wil.

Daarom heeft Tiger777 een schatting gemaakt, afhankelijk van het aantal t-shirts. De schatting gaat er vanuit dat iedereen een duur t-shirt kiest, dat iedereen zijn/haar t-shirt via de post krijgt en dat iedereen beide kanten laat bedrukken.

1 t-shirt : 71€/t-shirt
5 t-shirts: 24€/t-shirt
10 t-shirts: 18€/t-shirt
15 t-shirts: 16€/t-shirt
20 t-shirts: 15€/t-shirt
30 t-shirts: 14€/t-shirt

Om nu al een prijs te kunnen bepalen, stel ik het volgende voor. Er zit +/- 125€ in de Beta-kas (70€ overschot van de vorige t-shirts en de rest van de Beta-party). Dat geld kunnen we gebruiken om ervoor te zorgen dat de prijs op 13€/t-shirt komt, zoals vorige keer. Stel dat er 20 nieuwe t-shirts besteld gaan worden, dan zal de kas 2€/t-shirt bijbetalen (=40€).

De prijsschatting van hierboven gaat van het duurste/slechtste geval uit. Als er een paar mensen een goedkoper t-shirt verkiezen, een paar mensen alleen de voor -of achterkant laten bedrukken en een paar mensen hun t-shirt op een meeting in ontvangst nemen, dan dalen de kosten. Vorige keer had ik een dikke fout gemaakt bij de berekening waardoor we in het slechtste geval heel wat euro's tekort zouden komen, uiteindelijk bleek het dus een positieve balans van 70€ te zijn (oef :)).

Wat denken jullie hiervan? Goed idee of stoppen jullie liever al het geld in de volgende Beta-party? Of is het misschien nog te vroeg voor een bijbestelling?

Tiger777 stelde voor om te kijken hoeveel interesse er was en vanaf een (nog niet) bepaalde grens verder te gaan. Als je interesse hebt in een t-shirt, gelieve het dan in deze thread te posten.
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by CygnusX

Wat denken jullie hiervan? Goed idee of stoppen jullie liever al het geld in de volgende Beta-party?

Om onze mogelijkheden voor een volgende party zo open mogelijk te houden zou ik toch van dat geld afblijven eerlijk gezegd...

Maar langs de andere kant komt die "winst" deels voort uit de overschot van de vorige t-shirt bestelling, dus het zou ergens wel logisch zijn dat dat geld terug opnieuw voor t-shirts wordt gebruikt..
Belgian Bonzai
quote:
Originally posted by CygnusX
Of is het misschien nog te vroeg voor een bijbestelling?

Vind ik wel; misschien wachten we een jaartje en laten we dan iets heel nieuws drukken of zo.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium