return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 
Check die boeken!

arjoderoon
quote:
Originally posted by Phortje
Ik ben net klaar met het laatste boek van de Bourne-trilogie van Ludlum en al met al is het een behoorlijk avontuur zeg. Ik vond het zeer de moeite waard.
Het eerste boek kan je nog wel enigzins met de film vergelijken, de strekking is wel ongeveer gelijk. Bij The Bourne Supremacy verschillen het boek en de film echter ontzettend veel van elkaar (als in: compleet ander verhaal).
Ik vind beide boeken beter dan beide films en ook het laatste deel moet zeker gelezen worden! Het is een waardige afsluiter van de langslepende "Carlos the Jackal"-kwestie, die ik overigens mis in de films en de boeken juist het meest de moeite waard maakt.
Dit was het eerste werk van Ludlum dat ik gelezen heb, maar dat worden er zeker meer in de toekomst :)

Ik ben nu bezig in Digital Fortress (NL titel Juvenalis Dilemma) van Dan Brown en dat is toch wel een heel contrast met de boeken van Ludlum zeg. Ik vind het een leuk verhaal om te lezen, zeker niet slecht en al die crypto-dingen vind ik ook wel interessant, maar het is een makkelijk verhaal, ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen. Het is wel spannend en meeslepend, maar toch ook vrij voorspelbaar :p Bovendien is het Engels in dit boek van een heel ander niveau dan dat in de boeken van Ludlum, ik denk dat ik hier zo twee keer zo snel doorheen ga :p Ik zie 't nu eigenlijk meer als een soort tussenstop/uitrustpunt tussen de diepgaandere boeken :o

Als laatste nog even een opmerking over Tom Clancy. Ik heb nog niets van hem gelezen, maar ik heb laatst bij De Slegte twee boeken van 'm op de kop getikt a 4 euro per stuk, best netjes :)

Op mijn stapel:
- Digital Fortress by Dan Brown (halfway)
- Split Second by David Baldacci (voor kerst gekregen)
- Nachtwerk door David Baldacci (dun boekje, zat erbij. originele titel: Office Hours)
- NetForce: Hidden Agendas by Tom Clancy
- PowerPlays: Ruthless.com by Tom Clancy (jouw genadeloos.com :p)

Ik ben heel erg benieuwd wat ik van die laatste twee ga vinden!

van ludlum zijn er heel veel boeken. Wat was precies het derde deel van de bourne trilogie? ik heb hier ook nog de daedalus dreiging, het promotheus project en het sigma protocol staan van ludlum. allemaal spannend. Valt me wel op dat ie veel met het oude fascisme doet.. (daedalus dreiging, scarlatti erfenis, sigma protocol)
Phortje
quote:
Originally posted by arjoderoon
van ludlum zijn er heel veel boeken. Wat was precies het derde deel van de bourne trilogie? ik heb hier ook nog de daedalus dreiging, het promotheus project en het sigma protocol staan van ludlum. allemaal spannend. Valt me wel op dat ie veel met het oude fascisme doet.. (daedalus dreiging, scarlatti erfenis, sigma protocol)

The Bourne Ultimatum :)
Als je een korte samenvatting wilt moet je maar even PM'en, 't is een beetje lullig om dat hier te plaatsen :p
SnuggLe
Juvenalis Dilemma uitgelezen.

Onderhoudend, niet meer dan dat.

Nu even kijken wat mijn volgende prooi wordt om te lezen.
Dj Lex
De Broncode van Eric Smit
Best een mooi (waargebeurd) verhaal over ondernemen, wat uiteindelijk eindigt in een deceptie, door de dood van de uitvinder.
arjoderoon
quote:
Originally posted by Phortje
The Bourne Ultimatum :)
Als je een korte samenvatting wilt moet je maar even PM'en, 't is een beetje lullig om dat hier te plaatsen :p

is dat de engelse? ik heb hier het boek het medusa ultimatum ligge waar ik in bezig was. meen dat dat het derde deel was van de serie.. maar heb er al zo'n tijd niet meer in gelezen dat ik het niet meer weet.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland