return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 
MdH 0.3

SnuggLe
Tegen beter weten in post ik hier dit verslag met wat foto's (voor partyscene dus) toch, wetende dat niemand het leest ;)

MdH 0.3 - 11 september 2004
Paard van Troje , Den Haag
Lineup: Michel de Hey, Alexander Kowalski, Stef&16 bit lolita’s, Marnix, Jay Samuel

Neerlands oudste en misschien wel bekendste techhouse- en technodj Michel de Hey, afgekort MdH, vond het weer eens tijd voor een eigen feest, “MdH 0.3” genaamd. Zaterdag 11 september werd het Haagsche Paard van Troje aangedaan, waarbij door de Hey wat vrienden waren uitgenodigd. Alexander Kowalski, Jay Samuel, Stef Vrolijk en zijn 16bit Lolita’s en Marnix mochten het feest luister bijzetten.

Geef de man een stel platen en een publiek en hij zet een feest neer. Michel de Hey draait al tijden mee in de top van de nationale en internationale housescene. In het buitenland zeer gerespecteerd door velen waaronder zijn grote vriend Carl Cox, maar in Nederland misschien wel ondergewaardeerd in de scene. Waarom zien velen Michel de Hey toch als ‘hitjesdraaier’, als goede verkoper van goedkope techno? Is hij te ‘commercieel’ (alles wat slecht is in de hedendaagse scene krijgt deze stempel opgedrukt), is hij ‘te weinig underground’, is hij ‘de Tiesto van de techno’? Wie het weet mag het zeggen. Feit is wel dat hij een alleskunner is. Een dj met een dergelijke staat van dienst moet gekoesterd worden in Nederland. Met alweer zijn feest in de MdH-serie liet Michel de Hey zien dat hij allesbehalve een middelmatige dj is. Want ondanks het feit dat de 11e september nog steeds de 11e september is en velen terugdenken aan de bekende aanslagen in New York, was het tóch feest in het Paard van Troje. Ontsnappen aan de dagelijkse sleur en gewoon uit je dak gaan.

Als hoofdact was Alexander Kowalski van het Kanzleramt-label uitgenodigd. Zijn verschijning doet misschien denken aan het rustige jongen wiens ogen vele uren per dag naar een computer staren, maar aan zijn muziek is dit niet af te horen. Zijn energierijke en opzwepende beats mocht hij een heel uur live ten gehore brengen aan een goed gevuld Paard met toch een redelijk jong publiek. Negen van de tien keer als Kowalski op het affiche staat, staat er ‘live’ achter. Negen van de tien keer is zeventig procent van deze liveset hetzelfde, maar dat maakt het er niet minder om. Zoals eerder dit jaar al op Mayday, Extrema Outdoor en Awakenings Festival weet Kowalski keer op keer zijn publiek te boeien en aan het dansen te krijgen. Veel wat ouder werk van zijn albums Progress, Echoes en Response werd afgewisseld met nieuwe nummers zoals onder andere “Look me up” die hij in samenwerking met zanger Turner maakte. Perfect opgewarmd door Kowalski nam Michel de Hey zelf het roer over om de avond verder te vullen met knallende beats. Het geluid in het Paard van Troje is zo hard en zuiver dat oordoppen niet overbodig zijn, zeker niet met de stijl die de Hey gebruikte. Hard, maar zeker ook swingend, weet hij waar hij ook draait zijn publiek te boeien.

In de kleine zaal waar de gemiddelde leeftijd gemiddeld 3 jaar hoger lag als in de hoofdzaal, mochten Den Haag-regular Stef Vrolijk en zijn 16 bit Lolita’s alsmede Marnix het publiek vermaken als een soort van vlucht uit het geweld van Michel de Hey. Ondanks het feit dat het de hele avond niet heel erg vol was in deze bijzaal, was het toch goed vertoeven tussen de klanken van deze heren. Heerlijke progressiveplaten vulden de dansvloer, waaronder het samenwerkingsverband tussen Danny Howells en Stef Vrolijk genaamd Phono Corona en enkele heerlijke klassiekers zoals Go van Moby.

Al met al een geslaagde avond met een goed gevuld en leuk aangekleed Paard van Troje, plus een publiek wat er zin in had. Michel de Hey liet zien dat hij méér is dan zomaar een DJ, ondersteunt door een energierijke set van Alexander Kowalski. De 24ste september is er de Michel de Hey Birthday Bash in de Cruise Terminal te Rotterdam, waar aan Michel zijn glansrijke carrière nog een jaartje geplakt gaat worden. Michel, namens Partyscene alvast gefeliciteerd en nog vele jaren toegewenst!

Nieuw shirt dat ik op het Waterlooplein had gekocht :D :D :D
MaGiK54
Leuk verslag Snug en ik kan MdH ook waarderen ;)
Matthijs
Leuk om te lezen, wat mij betreft dus niet voor niks hier gepost! :p

Ik weet niet of je nog geïnteresseerd bent in wat spellingsfouten:

quote:
Met alweer zijn feest in de MdH-serie

het woord 'derde' ontbreekt hier volgens mij.

quote:
Zijn verschijning doet misschien denken aan het rustige jongen

'het' moet zijn 'een'

quote:
In de kleine zaal waar de gemiddelde leeftijd gemiddeld 3 jaar hoger lag als in de hoofdzaal,

'als' moet zijn 'dan', tweede keer 'gemiddeld' is overbodig.

quote:
ondersteunt door een energierijke set van Alexander Kowalski.

'ondersteunt' is hier met een 'd' als ik me niet vergis...

EDIT: ps cool shirt trouwens!! :D
SnuggLe
Spellingscontrole had niet gehoeven (heb hem al weg), but thanks :)
Zal even een aangepaste versie naar PS sturen ;)
Djeebie
Leuk verslag weer! En een heel fout, maar wel leuk, shirt :p

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland