return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 
Beskriv house

mr_fisken
Jag satt igår och lyssnade på senaste upplagan av p3-dans och där snackades det om att housen finns ju inte i vardagen hos många och därför är det en ovan musikstil som när man väl hör den tycker låter konstigt.
Åter till rubriken, folk har frågat mig och min kompis (marey) vad house är för något efter vi förklarat vad för sorts musik vi lyssnar på.
Men det är inte lätt att säga "ja house är ..."
Någon som kan hjälpa till lite, med ord kan beskriva vad "vanlig" house är för något?

MVH Martin
gurra
Kan du ge något låtexempel på "vanlig" house, för jag tror inte att jag riktigt vet vad det är. Jag lyssnar själv en del på house, typ Axwell, Steve Angello, Eric Prydz m.fl. men jag vet inte vad det klassas som, är det "vanlig" house?

Men ska jag våga mig på en beskrivning för den oinsatte, skulle jag förklara att house är en sorts dansmusik med ett mjukt men stadigt, väldigt rytmiskt och medryckande beat. Melodierna är generellt glada och mysiga, kanske inte direkt trallvänliga men ändå enkla. Det är en ganska snäll, icke anspråksfull musikstil där låtarna brukar präglas av en varm, öppen atmosfär. :)
keddo
Jag tycker Eric Morillo definerar house, som föregående talare så håller jag med att house har någon slags varm känsla, sådär lite mer lättsam än va trance är. Hmmm, vet faktiskt inte riktigt vad "vanlig" house är, har inte riktigt heller de där klart för mig. Men när jag tänker på det så associerar jag till Eric morillo som sagt, testa sensation white 2004 med honom, ganska het.
montana
ett najs set med morillo är hans essential mix från 2003
mr_fisken
quote:
Originally posted by keddo
Jag tycker Eric Morillo definerar house, som föregående talare så håller jag med att house har någon slags varm känsla, sådär lite mer lättsam än va trance är. Hmmm, vet faktiskt inte riktigt vad "vanlig" house är, har inte riktigt heller de där klart för mig. Men när jag tänker på det så associerar jag till Eric morillo som sagt, testa sensation white 2004 med honom, ganska het.

Jag vet inte heller vad "vanlig" house är för något men jo Eric Morillo kan vi säga spelar vanlig house i mina ögon.
Någon mer än jag som såg intervjun med honom på MTV Dance floor chart i lördags? Han verkar jävligt skön den grabben.
Tack för era förklaringar, jag instämmer helt med er ;)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden