return to tranceaddict
Pages: 1 [2] 3 4 
Har lite frågor om digital DJing

Laszlo
Sovrums DJ's? hmmm....Chris Liebing och Shane 54 kör ju med FS...jag har i och för sig aldrig hört Shane spela, men om hans mixningstekniker håller lika hög klass som hans produktioner så ligger han knappast i lä....Chris Liebing rev ju av ett set första dagen på kryssninge som heter duga, och då var han inte nykter...

P3 Dans körde ju som bekant en timma med Chris Liebing för ett par veckor sedan där de hade en intervju med honom...där var hans främsta argument att han slapp bära på alla skivorna, att han kunde spela många promo's och att han dessutom kunde göra om låtarna på datorn, göra egna bootlegs så att säga, för att få en egen prägel på sina sets....sen vet jag inte om det räcker som argument, men mycket mer än så kan man väl inte komma med....

Sen är jag också emot lite av denna digitala revolutionen, men det kanske jag inte ska säga högt för rätt vad det är så sitter jag själv med FS om ett par månader....njae....jag säger varken bu eller bä...

Sen har jag aldrig själv testat FS men av vad jag har hört så är det precis samma sak som att köra med riktiga 12;or...
Amplifire
Jo, men Scul skrev ju att FS inte är något för sovrums-dj's...
Laszlo
quote:
Originally posted by Amplifire
Jo, men Scul skrev ju att FS inte är något för sovrums-dj's...

haha...sorry... :)

:o :o
Connector
Är också väldigt sugen på Final Scratch. Men det får bli när mp3 revolutionen kommer till skivbolagen så man kan köpa 320kbps mp3'or för några kronor :)
DjAviander
quote:
Originally posted by CJ InterCity
jag har själv tänkt övergå till Digital, men bara tills jag har råd med skivspelare. har ju en hög med vinyler men dom bara står och samlar damm :toothless

Numark PC DJ (Red Edition) har jag fastnat för. mkt bra och precist program, förutom att man inte kan scratcha:)

Kan du hjälpa mig hur man isf spelar in set i det? =)..
Jag har använt det några gånger, men hittar ingen "Inspelnings funktion"

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden