|
|
| GrooveCollect. |
Ik ben zo brutaal geweest om ze te downloaden. :D
PFffffff... heel bizar dit.
Ik heb alleen het eerste uur aandachtig bekeken en ik word er stil van.
Prachtig hoe ze beginnen met de disco periode en van daaruit laten zien hoe house is ontstaan, Ik zelf kocht me eerste dans plaat op me 13e (1980) en heb dus het grootste deel meegemaakt. Verschil met nu is alleen dat , hoe je ook je best deed om zoveel mogelijk informatie over artiesten en releases te krijgen, je kon bijna niet bijblijven. Nu met internet is het makkelijk, maar toen moest je maar afwachten wat er uit ging komen. Leuke voor mij in dit filmpje is dat ik het verhaal in grote lijnen wel al kende, maar nu na 20 jaar eigenlijk pas de details hoor en de gezichten zie die bij de namen horen.
Tis dat ik op dit tijdstip geen zin heb om uitgebreide verhalen hier neer te kalken, maar anders had ik nog wel ff door kunnen gaan over hoe geweldig het was voor mij om te zien hoe het er toen aan toe ging. Ik bezocht voor het eerst een club in 1984 (17 jaar oud dus) en helaas werd er toen nog niet dezelfde muziek gedraaid als in Chicago (we kennen allemaal wel het verhaal over Eddy de Clerq en de Roxy eid jaren tachtig). Ben in '89 in NY geweest en ook een club binnen gestapt. Was een aparte ervaring. :eyes:
Anyway.. ik ga morgen de andere 2 filmpjes kijken en kom hier zeker nog op terug.
Jeugdsentiment :toocool:
ga morgen gelijk m'n Traxx platen weer eens opzoeken. :p |
|
|
| Phortje |
| Mensen zeiken teveel op elkaar in dit land :p |
|
|
| basvh |
echt prachtig die filmpjes jp! goede post
wat me trouwens opvalt dat het voor die house pioniers toen ook al om het geld ging. Dus als snuggle ook ff die filmpjes bekijkt heeft ie weer wat om te zeiken. |
|
|
| Optimus |
| quote: | Originally posted by MaGiK54
Negen a tien jaar geleden ging ik altijd stappen in Naaldwijk (donkere periode in mijn stapperiode met hoog hee hoo gehalte met veel bier, die ik graag wil vergeten). Daar liep rond sluitingstijd ook altijd één dame rond met een bord over de weg van Jezus ipv van de weg van naar de klote gaan in het stapcircuit. Met deze dame hebben we altijd veel lol gehad, als we weer eens helemaal de weg kwijt waren, geniaal gewoon. Achteraf gezien beetje kinderachtig/puberaal gedrag, maar we hebben een hoop lol gehad, als we haar weer eens in de zeik namen :toothless |
Teejater?:D |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|