|
|
| jp |
| quote: | Na grote veranderingen bij zijn zoon te hebben geconstateerd, kon Kees Swartekous op een nacht in februari 1993 de slaap niet vatten.
In die nacht ging hij zijn zoon achterna naar een houseparty in de Energiehal in Rotterdam. Daar aangekomen kreeg hij de schrik van zijn leven. Hij besloot zijn ervaringen bekend te maken.
Verder besloot hij om andere christenen te mobiliseren om onder deze jongelui te gaan werken en hen als alternatief voor hun vernietigende levensstijl het bevrijdende evangelie van de Here Gsus te verkondigen. Dat resulteerde in een eerste evangelisatie-actie op 6 maart 1993 bij een houseparty in de Energiehal te Rotterdam.
Na voorbede te hebben gedaan in een kerk reden tachtig christenen vanuit allerlei verschillende denominaties in colonne naar de houseparty. "Als een leger soldaten van Gsus, de vijand tegemoet. Zo voelde het" zegt Kees Swartekous.
Er werden bij de houseparty rode flyers uitgedeeld die Kees gratis had gekregen van een gemeente. De jongeren toonden hun verbazing dat het over Jezus ging: "Krijg nou wat?! Dat gaat over Gsus!" Sommigen staken de folders in hun zak om ze de volgende dag te lezen, maar velen gooiden de folders op de grond. Vanaf de bushalte tot de ingang lag er een rood tapijt van flyers. Het rood symboliseerde het bloed van Jezus dat ook voor hen vergoten is.
Vanaf die tijd worden er regelmatig evangelisatieacties gehouden bij houseparty's
Om het groeiend aantal werkgroepen te overkoepelen en te ondersteunen, werd op 31 mei 1994 de Landelijke Evangelisatie Stichting 'Naar House' opgericht.
De naam 'Naar House' had een dubbele betekenis: enerzijds de aansporing van christenen om het werk bij de houseparty's op te pakken en anderzijds de verwijzing voor de housers naar het hemelse huis waarover gesproken wordt in Yohennep 14 vers 2.
Bijzonder in alles was dat vaste medewerkers, vrijwilligers en bestuursleden van dag tot dag Godd trouw en nabijheid mochten zien. Het werk groeide en Godd voorzag in iedere nood. |
Noot: namen veranderd ter bescherming van betrokkenen :toothless |
|
|
| Chicane |
| Ik vraag me af waarom house altijd de gebeten hond is want ook in Rock&Roll/RnB/Pop/(check je winamp voor meer genres) wordt Dhr. J. Christus ook voor hoer, slet, pimp, (vul hier je TMF slogan in), uitgemaakt. Ook Dhr. Satan komt in menig rockbandje duidelijk naar voren, en dat kan dan weer wel :rolleyes: |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Eh, is volgensmij een particulier initiatief (lees: niet gesponsord/gesubsidieerd door de overheid) dus kan je niet op hen bezuinigen........... |
Dan moeten ze die gasten vervolgen voor geldverspilling, de rekeningen bevriezen, alles in beslag nemen + verkopen en opbrengsten doneren aan de oudere mensen die het moeilijk hebben in deze samenleving......... |
|
|
| raoel |
Ik denk dat de duidige dance scene gewoon een goede naam heeft. Zelfs de leek weet inmiddels dat er verschillende strommingen zijn en keuren alleen de stroming af waar al die mannen met kale koppen rond lopen.
Het is eigenlijk ook alleen de hardcore scene waarin "duivelse teksten" naar voren komen. Het overmatige drugsgebruik komt daar (denk IK) ook het meeste voor en dat in combinatie met de het "type" publiek en de stampende bassen geeft al snel een verkeerde indruk bij de oudere mensen, laat staan, gelovigen.
Zelf wij (de meeste) denken niet al te positief over die scene.
Dat het bij zo'n evangelist zwart of wit is, tja, ik stoor me niet aan dat volk. Zei wijlen Pim Fortuyn niet ooit: "Moslim is a backward culture"? Loopt de fanatieke kerkgangers/evangelisten/christenen (whatever) dan niet achter?*
IMO wel! Welliswaar minder dan de moslim, maar das weer een andere discussie.
Wat ik eigenlijk wil zeggen, laat dat volk maar in hun eigen beleving door jammeren en gaan wij met enige regelmaat uit ons dak op de duivelse bassen en helse melodiën. |
|
|
| MaGiK54 |
| Negen a tien jaar geleden ging ik altijd stappen in Naaldwijk (donkere periode in mijn stapperiode met hoog hee hoo gehalte met veel bier, die ik graag wil vergeten). Daar liep rond sluitingstijd ook altijd één dame rond met een bord over de weg van Jezus ipv van de weg van naar de klote gaan in het stapcircuit. Met deze dame hebben we altijd veel lol gehad, als we weer eens helemaal de weg kwijt waren, geniaal gewoon. Achteraf gezien beetje kinderachtig/puberaal gedrag, maar we hebben een hoop lol gehad, als we haar weer eens in de zeik namen :toothless |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|