|
|
| tijs08 |
Afgelopen zaterdag zijn we (303, Partyhardy! en ik) naar het LVC geweest in Leiden. Hier werd een Earth avond gehouden met dj's: Matthew Dekay, Per, Vortex. Na het optreden van Matthew op DV waren we zeker wel in voor een avondje genieten van dit talent!
We kwamen rond 12 uur binnen en het aantal bezoekers was op onze handen na te tellen, maar we hadden hoop dat dit in de loop van de avond wel lastiger zal worden. :)
Dj Vortex was aan het draaien en dit was errg goed te pruimen. Achteraf bleek deze jongen bij Astral Music te werken en vandaar dus dat hij veel onbekende en erg nieuwe dingen draaide. Voorbeeld hiervan was Guy Berber - Stoppage Time.
Het LVC is een vrij kleine 'club' waar ook vaak bandjes optreden. Ondanks dat het vrij rustig was hing er een goede sfeer en stonden de boxen goed hard!
Het werd gelukkig tot 2 uur steeds drukker na 2n mag er namelijk niemand meer in. Toen DK begon was de zaal dus toch nog aardig gevuld. En gelukkig had Matthew Dekay zijn vriendin meegenomen zodat er ook nog wel geteld 1 mooie vrouw binnen was. :rolleyes: :p
Om half 1 was het de beurt aan Per, deze man is de drijvende kracht achter Earth en dus een hele belangrijke persoon als het gaat om de ontwikkeling van progressive in Nederland. Zo goed als hij kan programmeren, heb ik hem nog niet horen draaien. Op de vorige Earth in Paradiso vond ik hem al een 'voort kabbelende' set zonder uitschieters draaien, dit deed hij nu weer. Gelukkig was het gezellig dus vloog de tijd voorbij en was het om 2 uur de beurt aan Matthew Dekay.
Ik kan niet anders zeggen dan dat het echt een waaanzinnige set was! 2 uur lang staan genieten, met af en toe even een rust punt. Hij heeft denk ik 70% eigen producties gedraaid, waarvan ik er maar 2 kende en 1 daarvan was zijn heerlijke remix van See me Fall.
Hij opende met een plaat, die als die uitkomt, in vele lijstje bovenin terecht zal komen. En zo volgden er nog 2 platen in zijn set die iedereen in de zaal kippenvel gaven.
Het was dus een 2 uurs set maar wat vlog die snel voorbij. Als afsluiter draaide hij zijn remix van Swing to Harmony die hij mooi zijn 'touch' heeft gegeven maar het origineel goed laat terug komen. En als toegift, Till ya Drop.
Echt een heerlijke avond gehad! Nu op naar de volgende Earth a.s. vrijdag in de Melkweg met weer een goede line up.
dj's Remy (Bang!), Lemon8 (Bandung), Per (Resident), Bart van Wissen (Extrema)
live: Pako & Frederik (GU), Fitalic (Bedrock)
area 2:
dj's: The Funky Bastard, Kareem Raihani, Jefferson, Benoit, Jeroen Woortman
|
|
|
| magrec |
Leuk report.
Maybe dat ik vrijdag ook naar earth ga. Het is iig zaak om daar area 2 te vermijden met the funky bastard (alias bas van bas & ram :p) |
|
|
| jp |
Woei weer een leuk reportje
Waren er geen wubse studentenkippetjes? |
|
|
| GrooveCollect. |
tof dat je het toch naar je zin hebt gehad, ondanks dat het niet in de melkweg was en niet al te druk. Openingsplaat van Matthew zal waarschijnlijk 'Bad' geweest zijn. Daar begint hij de laatste weken steeds mee. Komt uit op DK records over een paar maanden. Superplaat !!
Misschien ben ik vrijdag ook wel in de melkweg, maar aangezien ik het geen sterke line-up vind en er teveel dj's staan, waardoor ze niet lang kunnen draaien en omdat Holden die avond in de Mazzo staat, die nog maar een paar weken open is (afscheid nemen van een club waar ik leuke jaren heb beleefd) weet ik het nog niet.
Holden of Earth ??? Zal een beetje liggen aan waar de meeste bekenden te vinden zullen zijn. |
|
|
| tijs08 |
| quote: | Originally posted by GrooveCollect.
Openingsplaat van Matthew zal waarschijnlijk 'Bad' geweest zijn. Daar begint hij de laatste weken steeds mee. Komt uit op DK records over een paar maanden. Superplaat !!
|
VET!! ik zag dat hij ook op de Extrema Outdoor cd staat die vanaf vandaag te koop is, ga ik snel halen dan :D
| quote: |
Misschien ben ik vrijdag ook wel in de melkweg, maar aangezien ik het geen sterke line-up vind en er teveel dj's staan, waardoor ze niet lang kunnen draaien en omdat Holden die avond in de Mazzo staat, die nog maar een paar weken open is (afscheid nemen van een club waar ik leuke jaren heb beleefd) weet ik het nog niet.
Holden of Earth ??? |
Helemaal mee eens dat het een lastige keuze is. Heb het er ook ff moeilijk mee gehad :). Maar heb toch voor Earth gekozen. Ik heb Holden deze zomer 3 keer gezien waarvan 1 keer een set van 3 uur. Het is niet zo dat ik hem dan niet meer hoef te zien, maar dan trekt de Melkweg (waar ik nog nooit ben geweest) en Lemon 8 die ik gemist heb op DV me meer.
En wat je zegt over niet lang draaien van djs vrijdag. Het feest is van 22.00-5.00
Er staan 4 djs geboekt en 2 live-acts. Die acts zullen beide een half uur duren dus dan blijft er nog 1,5 uur over voor iedere DJ.
Ik denk ook dat Bart van Wissen weer zal openen en misschien maar een set van een uur zal hebben... Dan kan Lemon 8 een set draaien van 2 uur. (laten we het hopen :) )
En 2 JP, er was wel een pittige dame die haar MOVES duidelijk liet zien maar daardoor eerder de hele dansvloer deed leeg lopen ;) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|