|
Klubbar i Amsterdam?
|
View this Thread in Original format
| hustler |
Ska åka till Amsterdam i samband med Djurgårdens match mot Utrecht och tänkte höra vad man inte får missa där nere?
Sköna klubbar såsom shopping tips välkomnas! |
|
|
| ScuL |
Vi har dåligt om riktiga tranceklubbar.
De mesta som finns i Amsterdam är gayklubbar eller klubbar som spelar house/club.
Ibland finns det trancefester i klubbar som Powerzone men det är inte oft.
Om du vill höra trance är det bättre att satsa på större fester eller kolla i en Holländskt partykalender som Partyflock |
|
|
| hustler |
Där ser man.
Vilka är dem skönaste house klubbarna då? Råkar gilla house också ;)
Kommer ihåg att en typ lounge liknande klubb nämndes någon gång här på SWETA. Typ en massa vita soffgrupper osv, såg riktigt soft ut. Ringer det en klocka? |
|
|
| ScuL |
Nej inte riktigt.
Jag kommer nästan aldrig i Amsterdam trots att jag bor bara 3 mil bort.
Staden är inte så interessant för mig föra att jag bara gillar trance och de hårdare stiler ... De finns alltså inte där :)
Kommer inte ihåg om Hauk har varit i en klubb medan sin besök till staden.. Eller kanske nån annan på SWE-TA ;) |
|
|
| hustler |
Jaså där ser man.
Inga speciella tips alltså? |
|
|
| ScuL |
Nej jag besöker bara de vanliga uteställe där de bara har lite större fester. De ligger också lite bort från staden (1 eller 1,5 mil).
Som Hemkade i Zaandam och Heineken Music Hall.
Men som sagt är de inga vanliga klubbar.
De klubbar i staden själv är oftast lite snobbig.
Vakterna kollar extremt noggrant efter klädstil. Man kan även få problem med sportskor :rolleyes: |
|
|
| mjz |
mazzo är en shysst, lagom stor klubb i amsterdam, och när vi var där spelade dom iaf trance, paradiso och escape skulle också ha trance dj's ibland fick vi veta men dit var vi aldrig...
fanns i stort sett ingen trance nånstans i själva amsterdam förrän det blev helg (om man inte räknar att id&t spelas vart man än går)...
shopping vet jag inte riktigt, finns ju en del skivaffärer i stan men för varje tranceskiva dom hade så fanns det 17 harddstyleskivor... :p |
|
|
| ScuL |
Aaaaah shopping.
förlåt.
Såg inte att du frågade efter det också..
Skivbutiker:
Midtown (www.midtown.nl för adressen) -> största utbudet i skivor
Skivbutik rakt emot Midtown (vet inte namnet) :p ..Det ligger i en källare på ett hörna. De har mest club/house o techno.
Och det finns en till som säljer endast UK Hardhouse och lite hardstyle ibland.. Tror att Holländska hardhouse DJ'n JP äger den.
Det finns typ 10 H&M i samma gatan, men tror inte att du behöver de.
Förresten finns det många kläderbutiker, du kommer säkert att hitta de.
En affär för "rejvkläder" är visst Cyberdog som ligger lite ute från centrumet men det går att hitta. Priserna är dock inte särskilt låg. |
|
|
| hustler |
Jaha ja, det låter ju trevligt. Rejv kläder är dock inget för mig. ;)
Hur ligger priserna jämfört med sverige på kläder? |
|
|
| ScuL |
Dyrare.
Nästan allt är märkeskläder som gör det inte precis billigare |
|
|
| Hauken |
Gå till stora torget med en staty som ser ut som en stor...ja, där rakt upp till vänster (Om du står och ser mot centralstationen) går det en liten gränd, utan bilväg, in på den och fortsätt uppåt så har du så småningom Midtown på vänster sida.
Fanns mycket affärer på den gatan, vi hittade inte så mycket annat..
En del grejjer är billiga, men det är väl ungefär som Sverige skulle jag påstå. H&M, Footlocker, WE, VeroModa finns det hur mkt som helst av. Där det brukar finns schyssta grejjer är småbutikerna.
Clubbar.. humm.. det är ju ganska dött på vardagarna tyvärr :(
Men iaf du absolut vill festa till trance, och en riktigt bra DJ, leda dig till Leidseplein. Sportbaren som ligger intill BurgerKing, in på den gatan.
Till höger där kommer det ligga en liten club som dunkar på med riktigt schysst musik! Stället är väldigt litet, och av någon anledning var det bara japaner där ständigt :P
Paradiso är en schysst club, men spelar skum musik... det dom spelade när vi var där gick nog inte ens kalla house.. drum n bass? Nån sorts Jazz? Udda var det iaf. Men bra drag och packat med folk! Ligger vid Leidseplein, gå efter gatan till höger om Bulldog.
Escape var annars nice! Dom dunkar på med riktigt schysst house :) "Rush" på torsdagar är riktigt schysst! Massor av folk!
Gå dit tidigt, dom har en mycket otrevlig dörr policy, du måste ta med dig honor. Antingen lär du känna några där, eller så står du utanför och väntar på att ett gäng kommer, då är det bara smyga sig med lite snyggt ;)
Powerzone ska vara störst bäst och vackrast... Dom hade t ex "Mysteryland afterparty" med b la Paul Van Dyk när vi var där.. vissa tillfällen som gäller.
Det finns en länksamling till clubbar i holländarnas forum.
och glöm ALDRIG! Regnbågsflagga = GAY! |
|
|
| hustler |
| Hahaha ja tack Hauken för en väl skriven guide till Amsterdam. ;) |
|
|
|
|