|
|
| Cosmic |
| quote: | Originally posted by Little Theseus
Traktor dj studio is uitstekende mix-software maar Cosmic vraagt om hardware DUMMY's!
In m'n discotheek hebben we bpm studio, wat softwarematig een stuk slechter is als traktor, MAAR we hebben een denon-look-a-like BPM hardware drbij wat precies hetzelfde werkt als een CDJ. Grandioos om in een discotheek te hebben, je bedenkt zelf een vage plaat of iemand vraagt wat aan, zoekt m op sleept m in de player op je beeldscherm, hetzelfde nummer verschijnt tegelijk op je hardware en mixen maar.
Toch denk ik dat ik in jouw geval zou gaan voor een Final Scratch of iets dergelijks.
Die Gemini en Hercules troep is leuk voor thuis, maar je hebt er niks aan als je op locatie/professioneel wil draaien, daar zijn ze A: te onhandig voor B: niet professioneel genoeg voor. Het zit m in de details, zoals CUE-tijd en dit soort hardware wil ook nog wel is pitchclippen; je geluid vervormd soms als je de pitch veranderd - het blijft tenslotte mp3 waarmee je werkt.
Kom een keertje kijken in The One Cosmic! Dan kan ik je meer uitleg geven! |
Ik bedoel het ook gewoon voor thuis, ik ga niet de hort op met dat ding :D En BPM studio (ik dacht dat 4.9 de laatste was?) is compatible met die Hercules, net zoals Atomix Virtual DJ.
Ik vind the one niet zo'n supertent, veel jong spul en er komen meer kwakelaars en uithoornaars...
| quote: | Originally posted by Fkwebeman
|
welke programma gebruik je erbij? |
|
|
| total woot |
| quote: | Originally posted by Little Theseus
Traktor dj studio is uitstekende mix-software maar Cosmic vraagt om hardware DUMMY's!
In m'n discotheek hebben we bpm studio, wat softwarematig een stuk slechter is als traktor, MAAR we hebben een denon-look-a-like BPM hardware drbij wat precies hetzelfde werkt als een CDJ. Grandioos om in een discotheek te hebben, je bedenkt zelf een vage plaat of iemand vraagt wat aan, zoekt m op sleept m in de player op je beeldscherm, hetzelfde nummer verschijnt tegelijk op je hardware en mixen maar.
|
Heb ik ook een tijdje mee gedraaid, is zeker een leuk systeempje, maar als je toch een berg geld uit gaat geven zou dat zeker niet mn eerste keus zijn, (temeer omdat bpm nogal eens de neiging heeft compleet vast te lopen.. bij voorkeur midden in een mix :whip: ) |
|
|
| Fkwebeman |
| quote: | Originally posted by Cosmic
welke programma gebruik je erbij? |
Op dit moment Atomix. Arturia Storm en Gmixon zaten er ook bij. BPM studio is onderweg :D |
|
|
| Lynxx |
Ik gebruik MixVibes 4 en af en toe Traktor 2.5
Heb 2 soundcards en een 4 kanaals mixer. Kan dus mooi vinyl en mp3 door elkaar mixen.
Mixvibes is een best relaxed programma, iig als je een externe mixer gebruikt. De pitch control gaat namelijk tot 0.01% nauwkeurig en bij traktor maar tot 0.1%. Dat hele equilizer gebeuren heb ik nog nooit bekeken, dus daar kan ik niks over zeggen.
Het nadeel van MP3 mixen vind ik dat je alles met je muis en toetsenbord moet bedienen, dus snel corrigeren is wat lastig.
Nu zag ik laatst dat je ook external controllers kan kopen (bijv Numark DMC-1 v2). Dan heb je gewoon in principe gewoon een dubbele cd-speler, via je pc. En die dingen zijn ongeveer net zo duur als zo'n hercules apparaat.
Mijn vraag: Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt het goed? En past het ook op moderne laptops? |
|
|
| Magicbas |
Voor de zomer heb ik de Hercules Dj Console gekocht, en moet zeggen dat ik, als thuis dj, er zeer over te spreken ben!
Het kan uiteraard niet tippen aan het "echte" werk, maar i.c.m. Virtual Dj kan je toch echt wel leuke mixen in elkaar flansen!
Ook bij deze is het zo dat de EQ zeer grof killed. Maar dat is een kwestie van wennen.
Al met al ben ik er erg tevreden over, loopjes en cue's zijn echt een uitkomst ^_^
Grtz |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|