return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 
MP3-Mixsysteem

Cosmic
quote:
Originally posted by Chicane
Hercules heeft een leuke hardware mixer speciaal voor de pc, je sluit hem aan op de usb van je computer en hoppa, geluid :) Niet eens ze gek duur geloof ik, moet je maar even een search voor doen

Deze bedoel je: Hercules DJ Console
€250 kost ie. Heb je ervaring met dit product of niet?

quote:
Originally posted by jesse
probleem is dan wel dat je niet het andere nummer voor kan luisteren via de koptelefoon ofzo.

Het is een leuk idee om via mp3 en mengpaneel te mixen maar er gaat niets boven het echte werk.

"Also, one of the bigger advantages of the console is that you'll be able to play one track for your audience via the DJ Console’s speaker outputs, while you can listen to another track over the headphone output at the same time to prepare the following mix. With the press of a button you can switch between the two channels, really nice."

Probleem opgelost :D Het is natuurlijk niet het echte werk, maar voor een beginner zoals ik met heel wat mp3's lijkt me dit een leuk begin.
Chicane
Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar iemand die ik ken gebruikt hem en is er best enthousiast over. Het is een leuke opstap naar het echte werk als je daar naar toe wil streven, daarnaast is het een geinig hebbe-dingetje om wat meer met je mp3 te doen, winamp gaat ook snel vervelen. Over de prijs, 250 euro is best wel redelijk imho.
basd
Die mixer is wel behoorlijk in orde voor de prijs die je ervoor betaalt.. Ik heb em nu twee jaar en hij doet het nog steeds prima.

Even kort..

PLUS:
- de prijs / kwaliteit-verhouding, perfecte instapmixer
- fijne channel faders, xfader weet ik niet, die gebruik ik nooit

MIN:
- de equalizers zijn vrij matig afgesteld, de bass killt praktisch driekwart van je track, vooral de mid heeft daardoor te weinig invloed

Over de geluidskwaliteit kan ik niet te veel zeggen, ik heb em nog nooit gehoord op een high-end systeem, maar op mijn crappy speakertjes doet ie het prima.
Cosmic
quote:
Originally posted by basd
Die mixer is wel behoorlijk in orde voor de prijs die je ervoor betaalt.. Ik heb em nu twee jaar en hij doet het nog steeds prima.

Ik neem aan dat je daarmee die Gemini bedoelt?

Na wat verder research ga ik toch voor de Hercules. Voor een beginner is zo'n ding goed geschikt, qua prijs ligt ie ook ver onder bijv. een dubbel CD-Deck. En met mijn mp3-collectie kan ik hier aardig wat uurtjes mee knoeien. Als dat een beetje lukt kan ik altijd nog gaan voor het wat meer professionele werk, van Numark of Technichs bijv.
basd
quote:
Originally posted by Cosmic
Ik neem aan dat je daarmee die Gemini bedoelt?

Inderdaad.

Dat Hercules-ding lijkt mij een beetje een Playmobil-apparaat, maar ik heb er nog nooit mee gespeeld, ben niet zo'n MP3'er :) Misschien valt ie wel mee..

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland