|
|
| dbl |
| när jag va 15 hade jag inte ens tänkt tanken på att göra egen musik.. hehe |
|
|
| ScuL |
jag började när jag var 13.
men då fanns det inget som Reason och Fruity typ.
jag gjorde musik med en DOS-program som körde bara 4 kanaler samtidigt i 8bit 22Khz stereo! w00t! :D |
|
|
| Snakebyte |
Jag började när jag var 13. På den tiden fanns det inga speciella verktyg för mig att använda som idag. Då hade jag en amiga 500 och skulle aldrig kunna drömt om att slå igenom med det fattiga ljudet som amigan erbjöd. Men så småningom började jag jobba i studio och som producent med riktiga grejjer.
Idag räcker det med en bra pc å lite bra programm så kan man göra fet musik...tänk om jag haft det förr...
Oh, by the way, är 28 nu... |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by Snakebyte
Jag började när jag var 13. På den tiden fanns det inga speciella verktyg för mig att använda som idag. Då hade jag en amiga 500 och skulle aldrig kunna drömt om att slå igenom med det fattiga ljudet som amigan erbjöd. Men så småningom började jag jobba i studio och som producent med riktiga grejjer.
Idag räcker det med en bra pc å lite bra programm så kan man göra fet musik...tänk om jag haft det förr...
samma här. tyvärr är en 'riktig' studio fortfarande för dyr men man kan göra fetta låtar på datoren också :) |
|
|
| Dj_Irish |
| quote: | Originally posted by Snakebyte
Fasttracker 4 Ever!!!
:) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|