|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
Fast det var ju för att ingen fattade att det vart mål, jag trode det var nätet i burgaveln som rasslade, alla på läktaren var ju tysta också annars är ju Glen rätt bra på att höjja rösten tycker jag heehe...
Men som reveal säger. Han börjar bli riktigt italiensk, jag tycker zlatan var pissdålig igår hela matchen, ville ha honom utbytt, han jobbar och sliter ju inte, han tror bollen ska komma på hans fot i rättvänt läge då passar det honom att göra något. Var ju bara tur att det blev ett mål sista sekunden. Tycker dom borde gjort några byten vid 60-70minuten istället. |
Där är jag faktiskt inte beredd att hålla med fullt ut.
Det var en otroligt tuff och stundvis väldigt ful match igår, mest pga. ungerns spel som mer eller mindre gick ut på att tokpressa sönder svenska laget. När tempot dras upp så blir det sen lätt att spelarna övertänder och tar i lite extra, en armbåge och ett utsträckt ben lite här å var.
När matcherna blir såpass tuffa så vet ju spelarna att domaren sett det, det är klart man tar chansen å faller lite extra lätt i straffområdet för att kanske få en straff med sig. Ett exempel när zlatan just föll i straffområdet mot slutet av matchen, han känner en hand i ryggen, det är klart han chansar med tanke på hur tätt ungerns försvar ändå var.
Sen har du urbota fel i att zlatan inte jobbade. Visst han är inte den spelaren som är först hem när man tappar bollen men det är inte den typen av spel han ska spela heller. Med den teknik som zlatan besitter så bör han ligga rätt högt upp av den enkla anledningen att det blir lättare att hamna i 1 mot 1 situationer där han faktiskt har ett övertag just tack vare tekniken.
Sen fick han igår dessutom ta emot en hel del smällar och var till råga på det punktad av minst en spelare hela tiden, det är inte lätt att sticka ut när man har ett plåster på sig som sticker in fötterna mellan dina egna fötter och bollen hela tiden :p |
|
|
| zoric |
| Jag måste säga att jag var besviken innan Zlatan sköt det där skottet, Från ingenstans. Nu gillar jag inte Zlatan så värst mycket, Trots att han spelar i Juventus. Men efter igår får han faktiskt beröm från mig, Jag har klagat på att han inte gör mål i de viktigaste matcherna, Men igår, Då avgjorde han. Jag förstår mig inte på Kroatien, Hur kan man spela oavgjort mot Malta..?! |
|
|
| ShyTrance |
| varför klagar alla på honom, han sprang o kämpade som bara den, såg ni inte hur alla ungrare misshandlade honom ? sparkade och drog som bara den.. när man är ett känt namn inom fotbollen i det här fallet en anfallare blir det mycket svårare o prestera bra eftersom alla backar blir så förvanade o dom får verkligen inte släppa honom eftersom han utnyttjar små misstag... |
|
|
| zoric |
| quote: | Originally posted by ShyTrance
varför klagar alla på honom, han sprang o kämpade som bara den, såg ni inte hur alla ungrare misshandlade honom ? sparkade och drog som bara den.. när man är ett känt namn inom fotbollen i det här fallet en anfallare blir det mycket svårare o prestera bra eftersom alla backar blir så förvanade o dom får verkligen inte släppa honom eftersom han utnyttjar små misstag... |
All cred till Zlatan. Han var fan bra. |
|
|
| zoric |
Dags och uppliva den här tråden igen.
Zlatan Ibrahmovic, har för det mesta varit Zlatan Ibrahimbitch mot de bättre lagen i Serie A. Ikväll vill jag dock tacka honom för hans mycket fina insats och får målet han gjorde i samband med matchen på San Siro mot Inter.
1-0, sedan blir han utbytt mot Del Piero som också gör mål.
Men det viktiga är att Zlatan har hittat formen igen, att han gör mål. Nu får vi hoppas att det håller i sig :D |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|