|
|
| FredNova |
(dutch only, translation soon on my website http://www.mytrance.be)
Omstreeks 7u zaterdagmorgen thuis vertrokken met 300 km voor de boeg. Onderweg de auto vol geladen met party people en dan richting Spaarnwoude. Door fille in de buurt van Utrecht en Amsterdam pas omstreeks 12h ter plaatse en reeds van op de parking zag het er groots uit.
Na 10 min aanschuiven waren we binnen en hoorden we reeds de harde beats van één van de 3 grote outdoor stages, Eurogrooves. Een enorm grote smiley vormde het decor. En Randy Katana was al het beste van zichzelf aan het geven.
Natuurlijk zagen we onmiddellijk als eerste tent de armada tent (slechts 1 van de 10 circus tenten!) Allen daarheen want even later was het amrkus Schulz time en die wou ik voor geen geld missen. En wat was het de moeite Markus was voor mij de beste dj op DV10. Met hits als Swing to harmony, Wave force, Blueberry en Largo kon het al niet meer stuk. Afsluiten deed hij met zen remix van Satellite, wat door heel de tent werd meegezongen.
Hierna kwam een 6u durende set van Armin van Buuren, maar om enkel Armin te zien betaal je geen 67 euro voor hectaren festivalterrein met 170 djs. Armin begon sterk met Synergy - Hello Strings en even later volgde White Room - White room al, dus de tent was in goede handen :D
We passeerden terug aan eurogrooves waar Misja Helsloot had overgenomen, de stevige trance beats vlogen om je oren, waaronder de neo & farina remix van 'My immortal'. Vervolgens na Piet Bervoets de decks over voor een rank1 dj set.
Rank1 was al ijzersterk op Trance Energy dit jaar en hij bevestigde. Hij speelde o.a. de Lange remix van New Life. Onder brek de zon door de laatst overgebleven wolken en werd het zomers warm.
Hog tijd dus om de main stage op te zoeken waar Sasha en John Digweed aan hun back2back begonnen waren. Onderweg doorkruisten we nog de Yooshi tent waar Sander Kleinenberg het beste van zichzelf gaf. Slechts een heel klein stukje gehoord maar klonk heel lekker.
10 min later op de main stage aangekomen (wat een groot terrein!) zagen de enorme (en zalige) main stage in de vallei. Indrukwekkend. En zo gezellig in het gras met dit weertje en lekkere proggie house beats... wat wil eeen mens nog meer... drank! Dus zochte we wat food en vocht op. We herkenden ondertussne Way Out West - Killa.
Toen een helikopter echte bloemen boven de weide droptte kon men plezier niet meer op, dit was zo af. Dit evenement heeft dus Godskitchen (armin only @ Birmingham) van de nr1 plaats verdrongen.
wat verder zagen we de imposante HQ stage waar de hardhouse beats stevig weerklonken. wat een mensen massa ook daar weer, Lisa Lashes gaf het beste van zichtzelf met o.a. Katana en een remix van Punk.
Ondertussen kwam de belgian born dutchman Johan Gielen aan de draaitafels te staan... Wat gespannen afwachten of het vandaag nog eens een geode set zou zijn, want hij krijgt de laatste tijd nogal veel kritiek, vooral op mixvaardigheden. Wel een kwartiertje geluisterd en ons dan terug naar de tenten begeven, Gielen begon heel tech achtig en als een plaat dan 10 min duurt, heb ik het wel gehoord.
Effe langs de veel techno tenten om zo Deep Dish op te zoeken bij Yooshi... was dat verschieten. De tribal remix van Greece2000 weerklonk door de speakers :) Wel wat storend dat hun aanhang (reken maar een 15 mensen ook perse op de kleien dj booth moest).
Toch maar Armin weer gaan opzoeken, niet voor niets men favo dj. Ondertussen hoorde ik van mensen van Trance-Addict, asot.tk en het armin forum (uit Slovenië en UK zelfs overgevlogen, leuk om ook nog eens een aantal oude bekende terug te zien) wat hij nog zoal gespeeld had. Mojado, Men in beats,... stevig werk dus. En toen i keraan kwam lag de Paul Oakenfold remix van Born Slippy op. En gaan! Yet anotyher suburban train (bootleg) was één van de hoogtepunten, net als een nieuwe remake van Communication. Zalig!
Snel weer naar Eurogrooves, want Paul Oakenfoldzie je niet elke dag bij ons in de buurt. en Oakie startte fantastisch! Een massa volk was aan het trippen op World on fire en Tilt - The world doesn't know.. kippevel.
Maar het was weer main stage time, Ferry Corsten, die 1 van de 2 cds zal mixen - de andere door Tom Harding en ik kij ook al uit naar de dvd!
Ferry speelde heel wat van zijn platen en sloot af met een aangepaste versie van Rock your body rock :) En weer een confettie kanon ontploftte. Marco V time, wat word die kerel steeds beter als ik die hoor.
Ik was gewoon aan het wachten op ze bootleg van Nancy Sinatra - My baby shot me down, maar hij begon met Automanal. Maar een kwartiertje later was het toch prijs. FredNova werd gek ;D
Het was al laat en we hadden nog een lange rit voor de boeg dus gingen we richten uitgang, maar niet zonder effe hallo te gaan zeggen naar MIKE die de echte bonzai trance door de speakers joeg.
Nu ga ik nog heel veel vergeten zijn, maar het was gewoon overdonderend machtig. Hier moet je geweest zijn. En volgend jaar sta ik er opnieuw! Dance Valley \o/ Muchos respect aan de organisatie (udc.nl) Helemaal Top!
Respect,
FredNova
some pics taken by JP (trance addict NL) + Bax (a.k.a ei)

|
|
|
| Jasperovitsj |
Ik ga er meteen aan beginnen sé, straks deze post editen! :)
EDIT: review staat in de andere thread :o |
|
|
| JediD4M |
Super review Fred!!!!!! :)
nice pics & info's!!! ;)
Hopelijk kan ik er volgend wel bij zijn! .. want hoe jij & andere TA's dit beschrijven moet jer gewoon bij geweest zijn! |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|