return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 
Hur producerar man sina egna unika Electronica (Trance) låtar?

Groom
Vad jag frågar är inte om spinning, utan hur man gör sina egna låtar.
Problemet är att jag har använt | Cubase | (Demo) och det verkar inte som om man kan skapa sina egna låtar (typ den redigerar låtar som redan finns).

Det programmet som jag söker ska vara ungefär som E-Jay, men mycket mer avancerad och för skapandet av trance låtar.

Man ska typ ta mini/små wav filer som man då sätter ihop de med varandra som sedan blir en unik låt som man själv har gjort.

För hur annars skapas nya låtar? Hur mixar dj låtar som redan finns?
dbl
läs runt HÄR

det e production delen här på TA.. kan du finna mycket.. men ett stort tips e att LÄSA runt allting.. speciellt READ HERE BEFORE YOU POST... för postar du en tråd typ som den här så kommer ingen att gilla det.. står redan en massa..

men mitt tips e Fruitystudio
Nyx
annars är ju cubase och reason en fin kombination.

men som dbl skrev så är fruity loops studio ett bra program som inte är alltför avancerat..om man behärskar programmet så kan man göra riktigt grymma låtar med det ;)
Groom
Som jag sa: Problemet är att jag har använt | Cubase | (Demo) och det verkar inte som om man kan skapa sina egna låtar (typ den redigerar endast låtar som redan finns).
SMC
quote:
Originally posted by Groom
Som jag sa: Problemet är att jag har använt | Cubase | (Demo) och det verkar inte som om man kan skapa sina egna låtar (typ den redigerar endast låtar som redan finns).

lol? :rolleyes: Cubase möjliggöra det mesta vad gäller mjukvarubaserad musikproduktion.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden