|
|
| Groom |
| quote: | Originally posted by SMC
lol? :rolleyes: Cubase möjliggöra det mesta vad gäller mjukvarubaserad musikproduktion. |
Jaha, nu ser jag. Jag såg aldrig wav filerna som man kunde lägga till =)
Men fan, fulla versionen kostar över 6000 kr. Det är väl liteee för mycket? |
|
|
| Gate 42 |
| quote: | Originally posted by Groom
Det programmet som jag söker ska vara ungefär som E-Jay, men mycket mer avancerad och för skapandet av trance låtar. |
Rave EJay?! :conf:
:stongue: |
|
|
| Vizay |
mitt tips e att du kollar in reason, kostar väl runt 3000 lappen (ja det är fortfarande mycket pengar men om du verkligen vill hålla på med musikproduktion så kostar det)
du kommer aldrig komma fram med något riktigt inovativt genom att använda ejay och liknande eftersom dessa enbart kan klassas som lekprogram.
en annan sak också, ha tålamod...ge inte upp efter 10 min för att det inte låter bra, det här är en hobby som det tar flera år att ens bemästra såpass bra att det låter okej i andras öron :)
själv har jag hållit på i fyra år och jag är långt ifrån fullärd, fast å andra sidan är det lite charmen med det hela...man kan alltid lära sig nått nytt :) |
|
|
| Amnezia |
| quote: | Originally posted by Groom
Som jag sa: Problemet är att jag har använt | Cubase | (Demo) och det verkar inte som om man kan skapa sina egna låtar (typ den redigerar endast låtar som redan finns). |
cubase är det absolut bästa prog du kan anv för å göra egen musik på dator....å e absolut inte nått du bara redigerar låtar i...
Cubase & reason 2..me den kombinationen kan du skapa den trance du vill....=) hitta bara nån som kan lära dig hur lr ett ställe där du kan få instruktioner..det tar tid...du slänger inte ihop en låt som låter fullborad efter 30mins pill...jag sj har gett upp men en kompis har hållt på i 3år aktivt å e nu det senaste året som det typ har börjat bli något som nått bolag verkligen kan bli intresserat av=)...mkt tid å tålamod så;)
prog som ejay m.m e bara till för lek...som sagt du hittar inte ett mer seriöst prog å göra musik i än cubase...
:) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|