|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Snakebyte
Vi bilar ner...är det svårt med parkering tro? |
Bilade ner till Sensation och Dance Valley förra året och vi hade inga problem med att parkera bilen någon av gångerna, så det ska inte vara några problem...åk inte ner i en sprillans ny Mercedes E-klass bara, för då är risken att ni får inbrott i den...och åker ni ner med en nissa micra årsmodell '53 så ställ den jämte just en Mercedes E-klass så lär de inte ens märka att er bil står där när de är ute på jakt efter fälgar, bilstereon eller whatever :) |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by Snakebyte
ScuL, du bor där va? Är du svensk som flyttat dit, eller holländare som lärt sig svenska?
|
det sista. holländare som har lärt sig Svenska :D
| quote: |
Det hotellet jag ska bo på heter Hotel Weber och ska vara riktigt låg-budget. De serverar ingen frukust o så, men det skiter vi i för vi ska bara sova där. Det ligger på Marnixstrat. Det är ganska centralt va? Jag tittade lite på en karta och gatan skulle visst ligga nära Leidseplein. |
ingen aning men Leidseplein är mitt i staden.
Vad vi ska göra där vet vi inte riktigt än. Kanske åka ut till six-flags...definetivt dansa lite ;) |
tipps 1: Sixflags som du sa (europas största o sjukaste rollercoasters)
resan är lättast med bilen så det är gott att ni har den.

tipps 2: ID&T bloomingdales (groovy club/house) och Q-dance's: Q-Beach (hardtrance/techno/hardstyle .. ibland även hardcore).
De ligger på strandet i Bloemendaal, cirka 20km väst från Amsterdam väster om Haarlem. Om du går dit kan du oxo kolla in i granstaden Zandvoort som har en stor promenad/boulevard och Hollands gammla F1 racebana.
http://bloomingdale.id-t.com/2004/
http://www.q-beach.nl/
Vi bilar ner...är det svårt med parkering tro? |
parkering mitt i staden suger röv.
OBS för hjulklampar! :eek:

om man glömmer/vägrar betala, eller parkera på en olaglig plats sätter dem den på hjulen och får du betala typ 150 euro.
om det tar för långt tar dem bilen till en depot och då koster det över 300 euro att få bilen tillbaka. var försiktigt med att felparkera alltså; du skulle inte bli den första turist som fick en hjulklamp i Amsterdam .
bästa alternativet är ett P-hus.
kanske tar ett tag att hitta en som är ledig, och försök inte heller att hitta en mitt i staden för att dem är DYRA som fan. €5 / €7 timme kan vara vanligt beroende på stället. |
|
|
| jofawe |
det finns ett skitbra hotell som ligger på Damstraat mittemot en jättestor tegelbyggnad..
kommer dock inte ihåg vad hotellet hette..
Det var där vi fräshade upp oss innan Sensation =) |
|
|
| Funfrock |
Finns långtids p-hus.. stod i ett sånt när vi var nere på Black för 2 år sen. Kostar en slant men det är det värt om man är nåra stycken och vill slippa oroa sig för bilen.
Billiga hotell finns i massvis också, bara att gå runt och fråga lite så hittar man ett med ledigt rum tillslut. Vettiga frukostar får man ändå bara i sverige så det är inget att sakna :) |
|
|
| Snakebyte |
Ohoooy! Tack för alla svaren. Verkligen värt att tänka på med bilparkering.. Vill inte få fotboja på bilen precis. Fan va sixflags-bilden är lockande...sugen på det hehehe.
Laszlo, hur lång tid tog det för er att bila ner? |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|