|
|
| JediD4M |
Personal Review The First Beta Party
------------------------------------
Een 10-tal dagen geleden kreeg ik een uitnodiging voor deze party van Jasperovitsj, Tranceaddict.com was me zeker niet onbekend, toch had ik me nog niet geregistreerd, maar op zoek zijnde naar wat nieuws, kwalitatiefs, leuks & intressant was de verleiding om me er eens werk van te maken van TranceAddict te groot. ;-)
Al enige weken niet weggeweest door omstandigheden, hunkerde ik naar een feestje met goeie nieuwe & oude, kwalitieve, kippevel en uplifting muziek. Beter nog als je dan niets anders verwacht dan Trance & Progressive moet dit wel automatisch goed zitten. :toocool:
Op zich was deze party niet meteen aangekondigd als iets groots, waar veel volk ging op afkomen, maar dit hoefde ook niet, aangezien de die-hard forummers in de vooravond een sportief zaalvoetbal onderonsje hadden geörganiseerd met daarop de gelegendheid om de buik eens goed te vullen door een barbecue in mekaar te knutselen. Dit logischer gewijs gezien voor iedereen die zich inschreef van het TranceAddict forum. :gsmile:
Toch was de party zelf iets voor iedereen, een inkom bedroeg maar 5€, en de pintjes en frisdrankjes waren er te koop voor de economische prijs van 1,20€.
Toen ik er arriveerde om 23u15, na enige keren de sporthal van Oudegem te hebben gepasseerd, waar dit alles plaatsvond en ik een beetje heb moeten zoeken, :nervous: werd ik al meteen aangetrokken door de betere trance sounds gemixt door TCX.
Het stond me meteen erg aan, al heel snel werd ik vriendelijk begroet door een paar forumleden, en kreeg meteen ook een wit bandje met daarop "belgian tranceaddict".
Ik was aangenaam verrast door de kwaliteit van de sound, voor een kleine ruimte van +/- 250 a 300 personen(?) kwam het geluid enorm goed tot zen recht. Ook de DJ Booth zat volgens de DJ's technisch kwalitatief goed in mekaar.
Er werd door vele TranceAddicts leden lustig gefotografeerd, niet alleen aan mekaar of aan de DJ maar de opgestelde lazer en de vrij krachtige rookmachine zorgden voor mooie effecten en knappe shots!
Ik moet toegeven als vrij nieuw lid van het forum werd ik niet alleen online maar ook ter plekke zeer vriendelijk ontvangen. Je bljkt dan ook achteraf mensen eindelijk te ontmoeten die je al op andere forums bent tegengekomen maar deze nog nooit had ontmoet.
Al snel namen de nederlandse dj's het dan over met eerst Freezel & dan Bax die volgens mij super maar zalige progressive tunes neerplanten. Misschien waren we daar met niet zoveel, maar de sfeer was er daarom niet minder om!
Zelfs op de betere progressive sounds gingen regelmatig de handjes in de lucht en het gebruikelijk geklap en geschreeuw! :D
Op dergelijke feestjes primeert de muziek, want uiteindelijk is het het krachtige medium dat ons bijeenbrengt. Uiteraard werd er dan ook eens regelmatig nagevraagd achter een bepaald Track ID dat men daar liet ontploffen & het is super mensen tegen te komen die ook zo houden van die muziek, die er mee in opgaan. Die ook rechtveren op dezelfde tunes en meteen bij de eerste klanken bepaalde tracks herkennen. Iets wat een aangename warme lach op ieders gezicht teweeg bracht.
De stylen van trance die jer terug vond gingen van deep progressive, naar het iets meer techno klinkende, maar zeker ook het lekkere kippevel uplifting genre, dat laatste volgens mijn kleine geheugen gebracht door X-cape!
Dat er veel leute werd gemaakt onder mekaar zal niemand ontkennen en de meer dan 200 foto's van bepaalde personen zullen er het bewijs van zijn, beetje lol makend in het plaatselijk zwembadje was er niet vreemd aan. Al was de nachtelijke temperatuur nu niet meteen lekker 'tropisch' te noemen.
De nacht liep naar zen einde, beetje vermoeidheid sloeg toe, maar er werd nog steeds genoeten van de sounds & beats.
Naar het einde een misschien iets zenuwachtige set van Pooley, wat geen schande is hoor & niemand is perfect, vergeet niet je hoort grote namen ook nog fouten maken.
Min of meer Resident DJ Cresto sloot de nacht af met op het laatste klassiekers trancers, voorafgaand door een kort duo-setje van o.a. Jasper & TCX! ;)
Toen het feestje afgelopen was, was het nog een hele opdracht om alle forum leden die van verre waren gekomen naar huis te krijgen, een gemiste trein & grote te overbruggen afstanden leken 's ochtends vermoeiende problemen. :sadgreen:
Zelfs stoplichten in Dendermonde werkten dan nog eens tegen zodat het leek of alles beetje tegen zat 's ochtends. Niet getreurd...
Een unity feeling zorgde ervoor dat ze op mekaar mochten rekenen, al zou het voor de limburgse leden rond de middag zijn eer ze thuis arriveerden.
Voor wie er nog aan twijfelt er zijn nog ware gepassioneerden in België, zeker voor Trance!
Het genre is zeker niet dood, elk zen ding natuurlijk!
Het ging om de muziek, het plezier, de mensen en de gezelligheid.
Dikke proficiat aan de organisators, de mensen, de leden!
Thx DJ's 4 the better music!
Ook de mensen van de sporthal die zorgden voor de drankjes, de locatie en vriendelijk service, heel erg bedankt!
Keep up the good spirit want die is er wel enorm tussen de TranceAddicts!!!
Grtz Jedi
;)
Tracklist van de DJ's .. kdenk dat zij daar beter in zijn dan ik! :happy2: |
|
|
| JediD4M |
| Oeps sorry.. ik had een aparte topic aangemaakt voor men review, pas achteraf gezien! |
|
|
| TOR |
ook ff kort reportje plaatsen...
- voetbal was leuk. vier jaar geleden dat ik nog een voetbal had aangeraakt, en het ging redelijk, heb niet echt geblunderd. het was wel enorm warm, zelfs in de goal had ik het lastig..
- barbecue was lekker, props to Jasper en Gert
- heerlijke openingsset van Jasper.. idd wat technische problemen in het begin, maar ik heb er toch van genoten. platenkeuze was top, mixen over het algemeen ook. hoogtepunt: Forwards :crazy:
- Xilver was goed. zoals Chris zei wat zenuwen, maar de sfeer zat er al goed in tegen het eind van de set. No One on Earth :crazy:
- sublieme set van Chris. jammer dat de meesten plots naar buiten waren verdwenen. :conf: gelukkig was Zehra er nog met de nodige energie. heerlijk moment was die Sacred Cycles.. op mp3 klinkt die niet zo speciaal, maar op een groot systeem is het dus echt wel een zalige schijf :crazy:
- de set van Ruben was al even subliem. het werd steeds meer donker in de zaal en dat ging perfect samen met de muziek.. vooral met Portishead - Roads. had die plaat nog nooit voorheen gehoord (shame on me :o ), maar dit was van begin tot einde genieten.. beste nummer die avond :crazy:
- ik had tot die tijd nog niet neergezeten, en dat bleek ook onmogelijk tijdens de set van Xcape. wat een energie! de ene bom na de andere.. bleek nadien ook dat een van die bommen een eigen productie was, zalig
- Pooley was idd wat gespannen, hij zei het ook tegen me. toch een paar heerlijke platen de revue gepasseerd..
- met Xilver & Jasper back 2 back begonnen de classics te komen.. Sex after Dinner, Sunrise at Palamos... :crazy: :crazy:
- tot zes uur nam Cresto het ten slotte over.. nog meer classics, dus ik bleef maar gaan, tot het einde...
kortom: ondanks het weinige volk heb ik mij rotgeamuseerd.. je hoeft dus duidelijk niet met veel volk zijn om veel sfeer te maken. dit is voor herhaling vatbaar. :) |
|
|
| djcresto |
voila, ondertussen een half uurke wakker, tijd om een reviewke te schrijven.
Zaterdag 24 juli, de dag was eindelijk daar. Speciaal om 10 uur opgestaan om Jasper en Zehra op te vangen die tussen 12 en 1 zouden komen. Rond half 1 kwam mijn vriendin Brenda mij vergezellen. Jack zat ondertussen al in Oudegem bij de mensen die de dj booth kwamen installeren. Omdat Zehra en Jasper later kwamen gingen ik en Brenda al naar de winkel om eten en materiaal voor de barbecue. Inschatten wat er allemaal zou nodig zijn is echt vrij moeilijk. Ondertussen telefoon gekregen van Zehra dat ze bij mij thuis waren gearriveerd, daar konden we beginnen met het kuisen van de groenten. Ondertussen had Jack ons al vergezeld. Alles verliep vrij vlot en we hadden zelfs nog tijd om wat te keuvelen. Rond 5 uur vertrokken we dan naar de sporthal waar het allemaal zou gebeuren. Stillaan kwamen de eerste beta's aan. Om half 7 begonnen we dan te voetballen. Ikzelf speelde voor de gelegenheid overloper en speelde bij de tegenstand. De beta's hielden in het begin goed stand. De eerste helft was vrij gesloten en de keepers lieten hun enkele keren opmerken. In de tweede helft liepen de beta's nog uit tot 4-3 maar dan was de kous af. Mede door de warmte ging de beweging volledig uit de ploeg, hierdoor werd het uiteindelijk nog 9-5 in het nadeel van de beta's. Het was leuk nog een gevoetbald te hebben, we zouden het meer moeten doen. Na een verfrissend pintje een welverdiende douche kon het werk voor de bbq beginnen. Mede door de hulp van een plaatselijke held stond de barbecue lekker warm (lees: heet), ook onze Nederlandse vrienden waren net op tijd gearriveerd. Het vlees bakken liep vrij vlot, de beta's schoven hun voeten onder tafel en genoten van een ruim assortiment van vlees, groenten, pasta, aardappelen, brood en sausen. Grote eters bleken er niet te zijn want enkel van het vlees was niet veel over. Van de groeten was heel veel over, blijkbaar waren de konijntjes thuis gebleven, of zijn beta's nu eenmaal ongezond?
Tegen 10 uur begon Jasper met een wel heel lekker progressive setje. Hij werd gevolgd door tcx die lekker uplifting ging. Daarna was het tijd voor onze Nederlanders Freezel en Bax, hun kwaliteiten zijn gekend dus de verwachtingen waren hoog. Freezel draaide een super progressive set. Bax draaide voor mij een zeer verrassende set, maar daarom zeker niet minder lekker. Hierna volgde xscape die voor mij misschien wel de beste set van de avond neerplante, platen die 100% mijn ding zijn passeerden de revue. Een zeer lekkere uplifting set. Dan kwam de pool een setje neerplanten, de zenuwen speelden hem parten mede daardoor lukten enkele mixen niet heel goed, maar soit dat drukte de pret zeker niet. Jasper en tcx zetten nog enkele lekkere klassiekers op, hierna deed ik hetzelfde en ik moet zeggen het mixen trok op nix (blame me). Ik draaide een paar plaatjes die niet konden ontbreken op de beta party. Ook het beta anthem liet ik de revue passeren. Tor ging volledig uit zen dak :p Ondertussen was het licht geworden en tijd om te vertrekken. Jack beetje dronken werd wakkergemaakt, een nachtelijke zwempartij bevorderd blijkbaar de slaaplust. Met een kollone van 3 auto's gingen we enkelen afzetten aan het station. Hierna werd ik door Zehra aan men deur geposteerd. Na alles opgeruimd te hebben kroop ik om half 8 in men nest. Ik kon bijna niet slapen omdat ik men benen te hard voelde.
Ik heb me al vast super geamuseerd, het was het hele werk zeker waard.
Nu ff nog iedereen bedanken. In de eerste plaats Jasper, Zehra en Jack. Daarnaast wil ik ook men vriendin nie vergeten die veel geholpen heeft op de dag zelf ondanks ze geen beta is.
Ook alle andere beta's die geholpen hebben, alle andere beta's voor de leuke sfeer en de toffe voetbalmatche, de 5 nederlands die van zover kwamen, vrienden van mij, niet beta's die toch naar het feestje zijn gekomen op mijn uitnodiging. Partydj.be wil ik bedanken voor de erg leuke installatie, ook Stefaan de uitbater voor het gratis mogen gebruiken van de locatie. Dan ook nogmaals Jasper voor die bangelijke laser. Jedi, xilver en zehra voor het mee helpen vervoeren van de beta's. En natuurlijk iedereen die ik vergeten ben.
Enig minpuntje van de avond was dat er heel veel beta's niet konden komen. Mede door werk, vakantie en andere reden.
Op naar beta party part 2 zou ik zeggen! |
|
|
| CygnusX |
Amai, wat een feest! Ik heb me net als de rest ook heel goed geamuseerd.
Een dikke pluim voor de organisatie (Jasper, Cresto, Zehra, ...), ze hebben alles perfect geregeld.
| quote: | Originally posted by djcresto
Op naar beta party part 2 zou ik zeggen! |
Ik kijk er nu al naar uit :D
| quote: | Originally posted by JediD4M
Oeps sorry.. ik had een aparte topic aangemaakt voor men review, pas achteraf gezien! |
No problem, ik heb de 2 threads samengevoegd zoals ge ziet ;) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|