return to tranceaddict
Pages: [1] 2 
jb systems cd speler

vaes
na mijn vakantie werk heb ik geld om mijn installatie uit te breiden.
ik dacht aan een cd speler maar ik kan geen keuze maken tss:
ofwel de cd 200 met scratch functie pitch bend op het jogwiel
ofwel de cd560 (dubbel)

mijn vraag is dus: op de dubbele cd spelers is de pitch schuiver kleiner dan op de enkele( waarop ze even groot zijn als op draaitafels) maakt de groote van de pitchschuiver uit bij de nauwkeurigheid van de pitch?
Tiger777
Toen ik je titel las: JB systems CD speler dacht ik direct: nee, dit ga ik hem afraden. Maar het blijkt nu dat die CD200 er toch deftig uitziet(ik kende hem dus nog niet, nieuw model zeker?). Als je moet kiezen tussen de dubbele of de enkele, kies maar de enkele. Dubbele CD spelers geven niet datzelfde comfort dat een enkele geeft. Enkele spelers zijn beter en gemakkelijker te besturen. Dubbele CD spelers (sorry) zijn voor amateurs. Niet dat wij professionelen zijn hoor, maar we denken het toch al graag :haha:

Ik vraag mij af of je écht gaat zitten scratchen... Met mijn platenspelers scratch ik op de beginbeat zeker goed te voelen, maar op een CD speler is dat absoluut overbodig. Je cue'ed heb erop en je bent 100% zeker dat als je op PLAY drukt, hij meteen goed zit. Als je zegt, ik wil echt gaan scratchen met dit ding, mja, koop hem dan maar, maar weet wel dat je met een relatief goedkope CD speler niet deftig zal kunnen scratchen. Kijk dan liever uit naar een CDJ800 of 1000 van pioneer.

Als je niet wil gaan scratchen, raad ik je een CDJ100 (ook van pioneer) aan. Mits een beetje zoekwerk(ga maar eens bij zehra ten rade ;) )vindt je er eentje voor 355€.

Vwala, ik hoop dat ik je een beetje kunnen helpen heb ;)
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by vaes

mijn vraag is dus: op de dubbele cd spelers is de pitch schuiver kleiner dan op de enkele( waarop ze even groot zijn als op draaitafels) maakt de groote van de pitchschuiver uit bij de nauwkeurigheid van de pitch?

Qua nauwkeurigheid niet nee, maar een grotere schuif is véél handiger, zeker als je snel én precies je pitch moet aanpassen in het midden van je mix, zo'n kleine schuif kan dan echt vervelend zijn! :)
Pumaz
quote:
Originally posted by Tiger777
Ik vraag mij af of je écht gaat zitten scratchen... Met mijn platenspelers scratch ik op de beginbeat zeker goed te voelen, maar op een CD speler is dat absoluut overbodig.

Pioneer CDJ-1000MKII, vinyl mode :p
Tiger777
quote:
Originally posted by Pumaz
Pioneer CDJ-1000MKII, vinyl mode :p

Stoef maar wat met je blitse installatie :whip: :whip: :whip: ;)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium