return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 4 5 
Darude på p3 live ikväll!!!!!!

mindshooter
quote:
Originally posted by Aendy
Tycker ni är lite anti-mainstream. Darude förtjänar all respekt. Om man bryter ner killens låtar och analyserar de är de grymt komplexa i all sin simplicitet. Finnen är en mycket begåvad musiker och ingen kan förneka att ha vet hur man gör musik i den här gengren. Feel the beat är nån av de läckraste låtarna jag vet i sin uppbyggnad till att nå klimax vid andra "slingan"... om ni vet vilket stycke jag menar. Sen att han är jäligt kommersiell är ju både bra och dåligt av varierande anledingar. Respekt till alla som kan göra musik. Och jag dansar med glädje till allt med sväng i, oavsett ursprung.

Håller med dig till viss del....men faktumet att den använder samma melodi sampling som Sandstorm gör den till en ATB Dejavu (hur fan det nu stavas) och att den sedan gjordes för radio är också lite synd eftersom det då övergår till att pengar ska tjänas in.......Hade jag hittat den låten på internet och den inte var överspelad så hade jag diggat den fett!
reveal
jag hittade den på internet innan den ens "var tänkt för radio". och jag diggade den fett. det var inte förrän 6 månader senare eller tom ännu längre som den blev allmänt känd och överspelad etc etc
Aendy
quote:
Originally posted by Gaby

Du är för skön!!!

Tack?
mindshooter
quote:
Originally posted by reveal
jag hittade den på internet innan den ens "var tänkt för radio". och jag diggade den fett. det var inte förrän 6 månader senare eller tom ännu längre som den blev allmänt känd och överspelad etc etc

Samma här....Jag hade den med mig till kollo den sommare mins jag..tyckte den va asfet...sen spelade jag den på discot och all älskade den......Sålde den till en DJ efter kollot.....Sen kom sandstorm på radio som lät likadant och då gillade jag den knappt längre...synd det där....
x-dream
Tror att jag hörde den första gången på pvd setet från mayday....Tyckte den var skön men efter ett tag så blev den lite jobbig när man hörde den mycket....

Typ nrj spelar ju sönder en massa låtar.....

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden