return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 
De crossfader

Xavez
Ik heb dat ding dus nog nooit van m'n leven gebruikt en als ik het gebruikt werkt 'm maar half door al 't stof dat derin zit opgehoopt dus tis een en al miserie - goeiekope xfade maarja..

Denk dat de reden dus idd is dat het veel preciezer mixen is zo. plus, als ik de channelfaders gebruik kan ik teriwjl ik naar onder ga en de andere naar boven schuif ook nog aan BEIDE channel EQ knopkes draaien en da gaat ni as'k met de xfader werk - of toch niet zo gemakkelijk.
Ten tweede hebtge dan de nare eigenschap dat uw mix raar aanvoelt. 'k denk dat dat komt omdat als hij in't midden staat, de volumes van beide platen (cds, mp3s..) een ietsiepietsie stiller staan en da's niet echt interessant want dan moetge met uwe gain 't volume zitte aanpassen en das een en al miserie :p
SilentEagle
Gebruik hem ongeveer 1 op 10 mixen, meestal als ik wat hevigere plaatjes ingooi en wat wil klooien met het tempo. Meestal lukt het hoegenaamd NIET. :D
Kaidreas
ik blijf meestal van men volume af, en gebruik eigenlijk enkel men crosser.
misschien ligt het aan mij. maar ik vind het gewoon pokke moeilijk om al die andere schuiven in het oog te houden, en nu hoef je er maar 1tje te gebruiken, dus meer tijd om met je effecten en toon regelingen te prutsen en creatief bezig te zijn :D
IIIMMMOOO
TranceFool
Ik gebruik em vaak, maar lang niet altijd. Draai voornamelijk techno.
Wacky Hacky
Ik gebruik de crossfader zo nu en dan. Meestal niet bij Trance tenzij ik bij de hardere platen tijdens de break eens wat effectjes erin gooi. Verder is het ook superhandig bij het gebruken van stukjes vocaal en acapella's (denk maar aan "The Realm" bvb). Crossfader gaat sneller dan die schuiven vind ik.
Ik gebruik het echter niet om in te mixen omdat je zo weinig controle hebt over het volume.

Dave Clarke is een echte meester met dat ding echter - denk maar aan z'n Essential Mix van 01-2000.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium