return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Vad är viktigtas..
View this Thread in Original format
Andreas.H
Vad skulle ni säga är de 5 viktigaste faktorerna när ni handlar skivor över nätet?

Menar då i första hand inte bara det absolut självklara delarna som bra pris, snabb leverans och ett gott sortiment. Utan mer ingående faktorer. Kanske saker som ni brukar störa er på.

Tack för hjälpen,

Andreas
Proximus
1. någorlunda bra ljudklipp, någorlunda långa också. vill bara inte höra 30 sek av en 9 minuters låt.

2. bild på fodralet, jag vet inte varför men jag vill se bilden på fodralet över det jag köper.

3. fullständiga och rätta namn. finns vissa som har det fel och det är jobbigt.

4. snabb uppdatering och en lista över dagens eller veckans nya vinyler, så man kan hålla sig uppdaterad snabbt. viktig funktion tycker jag.

hade bara 4 punkter men jaja, hoppas det hjälper dig :)
CJ InterCity
1. Bild. måste se hur skivan ser ut, om bild inte finns så åtminstone
2. tracklist och cat# så jag kan se på t.ex Discogs vilken skiva det rör sig om.
3. ljudklipp är inget tvång men det är alltid bra att ha.
4. support är viktigt. de ska kunna svara på de mest dumma frågor inom 24 timmar (vardag)
5. lager garanti. det har hänt att jag beställt en skiva som aldrig kom. är den inte på lager måste det stå klart och tydligt.

:)
P4z!
ständigt uppdaterad lagerstatus!
reveal
quote:
Originally posted by Proximus
1. någorlunda bra ljudklipp, någorlunda långa också. vill bara inte höra 30 sek av en 9 minuters låt.

2. bild på fodralet, jag vet inte varför men jag vill se bilden på fodralet över det jag köper.

3. fullständiga och rätta namn. finns vissa som har det fel och det är jobbigt.

4. snabb uppdatering och en lista över dagens eller veckans nya vinyler, så man kan hålla sig uppdaterad snabbt. viktig funktion tycker jag.

hade bara 4 punkter men jaja, hoppas det hjälper dig :)

Jag har aldrig köpt vinyl över nätet, men jag kollar då och då för skojs skull. Jag måste hålla med proxi om att ovanstående punkter är de jag stör mig på när de inte är uppfyllda :)
Dj_Irish
Det viktigaste punkterna har redan nämts tycker jag. Men jag kan kanske lägga till några till:

* Säker betalning med kreditkort.

* Möjlighet till förköp, dvs. lägga beställnig på skivor som snart ska trilla in

* Då lager status ska vara tydligt är det schysst att kunna lägga beställning på skiva som precis sålts slut och som då kan införskaffas igen av skivaffären.

* Kanske någon form av bonus-system för trogna kunder

* Bra support!! Jag är alltid sjuukt tacksam för snabba, vänliga svar från support sidan då något struligt inträffat.
Gate 42
Håller med i ovanstående punkter och lägger till att jag helst ser fulllängds klipp i låg kvalite till varje låt på varje skiva i streambara mp3or (istället för det helvetiska real audio som "jag nämner inga namn" kör med).

Intressant tråd, anar jag ugglor som får kläder ;) :D
Andreas.H
Gate 42

knappt så du vet vilken fot du ska stå på... hälsingland?
trondman
*Bild på fodralet
*Kunna betala med betalkort på säker sida.
*Kunna se vilka mixar som är på skivan. oftast skrivs inte alla som gör mixar på låten med osv.
*Ljudklipp
*Lätt sökfuntion, en del sidor där man tex söker på skivor efter Picotto så kommer även alla skivor av andra artister upp som det står Picotto playlist efter, vet någon sida där jag sökte på Marco V och fick ca 10 sidor där endast 2 av dom innehöll skivor med just Marco V.
EsseT
Andreas H trevligt att se dig här Here is my HOME :D

1. Översikt på skivan info och bild på omslaget
2. Ljudklipp både i wave och mp3 alternativ real
3. Att man kan betala på ett bra sätt att det ska finnas flera alternativ till betalning
4 Lagerstatus som om man vet om de har skivan / alternativ att de tar in den eller att den inte kanske går att få tag på för tillfället
5. Att det ska finnas någon form av support eventuellt att man kan logga in så att man har sina uppgifter klara och kan få ett kundnr eller liknande så att man slipper skriva in allt om man är stamkund dock ska denna funktion vara frivillg

Tips. Jag har handlat cd, filmer och kläder nu i över 6 år på nätet tycker det fungerar bra MEN stör mig ibland på att vissa butiker har svårt att sortera saker och ting Hellre Överdriven navigation än ingen för att alla ska kunna hitta
Alla är inte datagenier så det behövs hålla på en enkel men proffsig nivå :) MVH ManueL

P4z!
quote:
Originally posted by EsseT
2. Ljudklipp både i wave och mp3 alternativ real

wave? Då blir dem ju bara stora.. :conf:
EsseT
quote:
Originally posted by P4z!
wave? Då blir dem ju bara stora.. :conf:

det behöver dem faktisk inte bli om man drar ner samplingen lite
anledingen är att alla kanske inte har winamp eller real :)
men men det var ju bara ett typ ett utkast ifrån olika format =)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE

Privacy Statement