|
damn, de trein gaat commercieel
|
|
|
| Muppet |
Ik hoor de radio versie net en vind er geen bal aan. De vocals slaan echt nergens op: "I'm running through those clouds again" echt stom en de opbouw is weg (dat maakte het nummer zo mooi) ach ja zal altijd zo gaan, jammer genoeg
Greetz Muppet |
|
|
| M_Peror |
| quote: | Originally posted by magrec
| quote: |
Om hierop ff terug te komen, dat vind ik dus ook errug irritant. Iemand die zich een "trance fan" noemt en dan naar me toe komt "heb je die nieuwe XXX al gehoord? gaaf he!?" en heeft-ie het over een plaat van een half jaar oud.
|
Ow ow ow wat zijn wij toch een superieure trance liefhebbers :mad:
|
O-oh... ik zie dat mijn post een beetje verkeerd begrepen wordt. :(
Ik voel me niet beter dan iemand anders (as should no-one!). Om even een (lekker kromme) vergelijking te trekken: je bent een ontzettende liefhebber van games, hebt Quake 3 al uitgespeeld, komt er iemand op je af: "hee heb je die nieuwe game al geprobeerd? 't heet Quake 2!". Dan denk je daar toch het jouwe van? That's what I meant...
Om dus maar even voor de duidelijkheid mijn posts (=mijn mening) samen te vatten:
1) Ik vind het NIET erg dat DJs/producers proberen geld te verdienen met hun muziek ::: hebben ze groot gelijk in.
2) Ik vind het NIET erg dat ineens "iedereen" / "het tmf-publiek" (wat is daar trouwens mis mee?) / whatever trance muziek leuk vind ::: hoe meer liefhebbers hoe beter.
3) Ik vind het WEL erg dat goede nummers compleet worden verneukt om ze maar geschikt te maken voor de radio ::: dat is namelijk gewoon zonde.
4) Ik vind het WEL irritant dat "de commercie" qua hits vrijwel altijd achter de feiten aanloopt ::: Iedereen hoort graag nummers die hij/zij *op dat moment* leuk vindt.
Dat mensen zich er zowiezo druk om maken.........(deed ik ook....vroeger.....)
|
I don't! Dit forum is bedoeld zodat iedereen zijn mening kan geven over een onderwerp en ik vond dit onderwerp interessant genoeg en ik dacht dat ik iets aan de discussie had toe te voegen. Betekent dat dat ik er wakker van zal liggen? Dacht het niet... :o
als ze nou gewoon een radio cut maken van een minuut of 5, dan verkrachten ze dat nummer ook niet zo
|
hehe goed idee dat zou wel schelen...
En helaas zijn er maar weinig "radio edits" die ook maar enigszins recht doen aan het origineel. Flight 643 ging nog nčt (kantje boord) maar dat is dan ook de enige die ik kan bedenken.
|
Niet alle radio-edits zuigen, luister bijvoorbeeld maar naar Another Chance van Roger Sanchez, die klinkt ab-so-luut niet verneukt.
|
Je hebt helemaal gelijk. Had ff niet aan dit nummer gedacht.
En dat er strax allemaal mannetjes van 13, 14 komen die dat ook 'ineens' leuk vinden...so what? Stel je voor dat zij zich ook wat meer gaan verdiepen in de trance muziek en ook vanalles gaan downloaden, rippen whatever. Alleen maar meer mensen die voor meer muziek gaan zorgen.
|
Exacta! Zo zijn we toch allemaal begonnen? Ik wel tenminste.
Zo. /me has spoken. Ugh! :D
Zorrie dat de post met al die quotes wel wat lang is geworden. Cya ... |
|
|
| moogwai |
| quote: | Originally posted by Jesse
IDD, urban train & flight 643 blijven topnummers!
Denk maar zo, als je de hele dag moet werken en de enige manier om muziek te luisteren is de radio...dan is het toch wel wreed om Urban train te horen! Of Flight 643. Radiostations draaien de nummers toch niet heel vaak achter elkaar dus zo ziek word je er toch niet van.
|
ja vind ik ook.... altijd super als The Sound Of Goodbye voorbijkomt op de radio als ik aan het werken ben. :)
| quote: | Originally posted by magrec
Lol en die wordt dus nooit gedraaid op de radio. |
Die word dus wel gedraait.. maar INGEKORT en hoe :whip:
Op radio 3 hadden ze ook door dat Delerium - Silence een hit aan 't worden was... hmm laten we die ook eens draaien... geen radio edit van de tiesto mix te vinden, dan maar de lange versie draaien :) Maar ja.... dan breken ze de plaat net voor de break af... :eek: Kan het nog erger :whip: |
|
|
| Dj Alpha |
Laat ik mezelf nu es ff proberen goed uit te drukken ZONDER iemand af te kraken.
Dat urban train commercieel gaat, pfff dat boeit me niet. Tiesto kan geld verdienen en het is zijn werk.
Er wordt dus een radio versie gemaakt van 3 minuten, tsja.. Het zit erg in elkaar gepropt, het gevoel van de plaat is ver te zoeken.
Het origineel is op gevoel gemaakt en de schema's kloppen gewoon lekker.
Maar iedereen hier heeft geluisterd naar Top40 en we zijn zo allemaal begonnen. De mensen die dit nummer egt mooi vinden ontdekken ook snel het origineel en zo verschuift hun muzieksmaak, want dan blijft het niet meer bij dat ene nummer. Voor je t weet zitten ze allemaal hier en opzich is daar nix verkeerds aan.
Zie het als een soort bekering, en daar bedoel ik niet mee dat ze voorheen minder waren. Het heeft gewoon iets te maken met je eigen ontwikkeling, opzoek naar iets dat je goed ligt.
Als mensen zich goed voelen bij de radio versie, mij best.. Ik luister wat ik leuk vind en als iedereen tevreden is dan hebben we er geen last van toch?
Het enige irritante is dat mensen naar je toe gaan komen ken je die plaat al..... Dat is soms bijzonder irri maarja, zij zitten in een andere scene, das het enigste verschil, voor de rest zijn we gelijk. |
|
|
| magrec |
| quote: | Originally posted by moogwai
ja vind ik ook.... altijd super als The Sound Of Goodbye voorbijkomt op de radio als ik aan het werken ben. :)
Die word dus wel gedraait.. maar INGEKORT en hoe :whip:
Op radio 3 hadden ze ook door dat Delerium - Silence een hit aan 't worden was... hmm laten we die ook eens draaien... geen radio edit van de tiesto mix te vinden, dan maar de lange versie draaien :) Maar ja.... dan breken ze de plaat net voor de break af... :eek: Kan het nog erger :whip: |
LOL dat bedoelde ik dus ook. Radio's draaien nauwelijks lange platen....4 minuten is het randje maar langere platen worden nauwelijks gedraaid. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|
|