return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 
damn, de trein gaat commercieel

New Wave
Hier wil ik wel even op ingaan.......

Mijn gedachte zijn zo.......als iemand een nummer maakt en die verneukt als hij commercieel gaat,dan hoeft dat van mij niet echt zo meer met die DJ, kwaliteit gaat dus enorm achteruit......
Dan ga ik dus inderdaad lopen zijken....

Ik wil niet zeggen dat ik die originele Urban Train goed vind...vind hem best wel bagger maar dat komt omdat ik "all the way Techno" ben...

Geld verdienen is okee, dat wil ik ook maar in dit geval veel geld verdienen terwijl de kwaliteit daalt.....dat vind ik persoonlijk een slechte zaak.....

Een nummer zoals Airwave...vond ik op het begin ook goed......Innercity was al 5 maanden afgelopen en Airwave wordt commercieel......voor mijn gevoel vond ik dat zonde.....zo'n nummer, vet kippevel toen ik hem hoorde in die grote zaal.........maar in de disco......jakkie.......

Ik denk dat iedereen dat persoonlijk heeft......een nummer wat goed is, je hoort hem een tijdje......en dan gaan ze hem verneuken omdat hij zo nodig verkocht moet worden..........

Dis mijn mening..maarja......gelukkig dat veel Technoplaten niet commercieel worden (nog niet tenminste)

Groeten

Techno maniac
SpeakerfreaK
Tja het commercieel maken opzich vind ik niet erg, ik vind het volgende wel erg:

1) als het nummer zwaar wordt VERNEUKT door het inkorten/editen e.d. (wat ik van jullie dus begrijp nu bij urban train gebeurd is). Of als het een cheap-ass dance productietje betreft, zoals dat nummer van Tess nu....

2) (en dit vind ik t ergste) Dat de nummers 't goed doen in de 'top40`s'...als zo`n nummer hoog komt, dat dan al die kleine SUKKELs en ETTERS die normaal n sync of rap of bizkit of wat dan ook luisteren een flight 643 ook leuk gaan vinden. Zag laatst dat die al op 10 stond ofzow...nou elke mongool kent t strax en denkt iets nieuws te hebben 'gevonden'....Als het zo ver is schaam ik me gewoon dat nummer op mijn stereo te spelen, omdat je dan meteen wordt aangezien als een van hun. (hun = de meelopers)

3) de clips meestal zwaar zuigen (lees: NIET ALTIJD)

dat is het denk ik zo ongeveer: mijn mening.. :)

P.S. New Wave, denk inderdaad niet dat Betty Ford - Alter Ego en dergelijke snel op single komen **GELUKKIG**;)
M_Peror
Niks mis met commercieel zijn op zich... van mij maggie een miljoen Urban Train platen of wat dan ook verkopen aan "tmf-publiek" als hij daar goed mee kan verdienen heeft-ie groot gelijk.

Ik heb alleen altijd problemen met het compleet "verkrachten" van het orginele nummer om het maar in die 3-4 minuutjes te laten passen en liefst nog wat vocals erbij (ook al slaan ze totaal nergens op) want een nummer zonder tekst snapt "het grote publiek" blijkbaar niet.

En helaas zijn er maar weinig "radio edits" die ook maar enigszins recht doen aan het origineel. Flight 643 ging nog nčt (kantje boord) maar dat is dan ook de enige die ik kan bedenken. De radio edit van Barthezz bijvoorbeeld vind ik echt gruwelijk.

Dus geld verdienen met trance is hartstikke ok, maar verknaak die platen niet zo! Zonde van hele goede muziek.
M_Peror
quote:
Originally posted by SpeakerfreaK
...
nou elke mongool kent t strax en denkt iets nieuws te hebben 'gevonden'....
...

Om hierop ff terug te komen, dat vind ik dus ook errug irritant. Iemand die zich een "trance fan" noemt en dan naar me toe komt "heb je die nieuwe XXX al gehoord? gaaf he!?" en heeft-ie het over een plaat van een half jaar oud. Dat is me met Delerium - Silence bv veel gebeurd, die plaat was al bijna weer afgevoerd uit mijn playlist (nog net niet omdat het een goed nummer blijft) toen je 'em ineens overal hoorde.

Ga je stappen denk je zelf om de paar nummers chagrijnig "jezus wat een ouwe, draai es wat nieuws", gaat iedereen uit z'n dak :D
SpeakerfreaK
hah ja precies, staan ze dan bij G-Spott N-R-G enzow...hahaha en als ze dan ff Sonic Inc. - Taste Of Summer draaien *naja Gielen draaide het een keer toen hij (en ik haha) op donderdag in hollywood was* was ik de enige die helemaal party-de haha!

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland