return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 
damn, de trein gaat commercieel

moogwai
quote:
Originally posted by Mysteric
Uit de Dikke van Dale:

com·mer·ci·´eel (bn.)
1 betr. hebbend op de handel, het zakenleven => zakelijk
2 gebaseerd op het maken van winst

Mijn opinie is dat alles wat op cd-single uitkomt commercieel is, in de house-scene dan ten minste.
Ik neem aan dat als je een nummer uitbrengt je dat doet om anderen te laten zien waar jij voor staat, wat jij voor muziek maakt. In deze scene is de enige manier daarvoor het nummer op een plaat te zetten, want anders draait geen dj hem.
Als hij dan (ook) op singel wordt uitgebracht begin ik gewoon te twijfelen aan de bedoeling van de producer.
Als je een radio-versie gaat maken dan ben je al verkeerd bezig: je nummer aanpassen zodat meer mensen je nummer leuk vinden.

Alles wat een leuke deun heeft wordt uitgebracht op single.. en daar is eigenlijk niks mis mee.... Fans die geen platenspeler hebben en dj's van dancecafe's enzo moeten ook iets kunnen kopen. Radio 538 en TMF maken een nummer pas bekend... en dan gaat de grote massa die singles kopen en komen die nummers in de top 40 terecht.

quote:
Originally posted by Mysteric
Bijv. Marco V, al z'n nummers zijn alleen uitgebracht op plaat. En toch bereikt hij het publiek wat 'ie wil bereiken. En ik weet zeker dat er niet een keer door z'n hoofd gaat: zullen mensen deze plaat wel kopen. Hij doet gewoon z'n eigen ding.

hehehe... In Charge is uitgebracht op single.. en dan zal ik maar niet beginnen over nummers Southside Spinners - Luvstruck en Nightstalkers - Enjoy Yourself
blighty
Hoi,

Ach, je doet er toch niets tegen helaas,..zolang het origineel maar lekker stampt vind ik het wel best:D

Greetz,
Blighty
Muppet
Dj Tiesto-urban train op nummer 22 in de engelse top 40:(:(:(:( Hij is uit dus ned en de clip zullen niet lang op zich laten wachten
DJ_Siesta
quote:
Originally posted by Muppet
Dj Tiesto-urban train op nummer 22 in de engelse top 40:(:(:(:( Hij is uit dus ned en de clip zullen niet lang op zich laten wachten

op 25 al?, hij heeft de smaak te pakken nu, strax nog fftje flight 643 in engeland en hij loopt helemaal binnen :(

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland