return to tranceaddict
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 
finns det egentligen några svenska tranceartister?

mindshooter
quote:
Originally posted by Aendy

Killen har fet-koll. Hade inte en susning om att Il Ceasar var svensk.

Visste inte jag heller...tyärr är det så :rolleyes: Ok jag måste medge att jag gillade en av melodierna...fast inte dom andra när jag upptäckte att det var samma :rolleyes:

Gillar din nya sig Alien *digga* kanske borde ändra på huvudet i mitten dock...men vad vet jag hehe :p
[A|ienFactory]
Fler projekt:

Savastano
("Move Your Body" blev en hit 1997, gavs ut av bolaget Goldhead Music. Har inte hört nåt mer av honom sen dess.

2 mental
(Släppte singeln "Generation Love" på Fluid, 1997, har inte släppt mycket sen dess, men han finns idag på mp3.com vad jag vet.)

Locobase
(Enligt mina misstankar samma person som Savastano, släppte "Keep On Moving" 1998 på Q-Records, en del av Goldhead.)
[A|ienFactory]
Mer om Q-Gänget här:
http://www.q-park.se/acts.htm

Sen finns det oxå en hel del svanskar på mp3.com som har släppt 12er i Sverige och utomlands.

Till slut måste jag oxå nämna Tsunamj gänget. Tsunamj är ett psytrance label.
Enligt mig en bunt psykopater, med tanke på att musiken är helt sjuk, melodilös, rytmlös, monoton och ful.
Massor av deras grejer finns i skivbutiker, bl.a. Trancepotting samlingarana och fiaskot Silverstream.
reveal
hade heller ingen aning om att il ceasar var svenskar... där ser man

miranda är ju jävligt bra iofs.

men antiloop, räknar vi dom som trance?
och richi m, känns han inte lite för kommersiell?

phasio, hur länge har dom varit med? har hört låtar av dom rätt länge, men inte förrän nyligen såg jag att dom "var kända" så att säga (med video, singel etc)

trance control - visste inte att dom var svenska
pinnochio - bara hört namnet, aldrig hört nåt (tror jag)

nello och offcoast har jag inte hört talas om (om inte nello var den som dog för ett par veckor sedan pga av överdos?)
[A|ienFactory]
Phasio är en HAN (solo projekt). Är bara 18, men har varit igång sen 98, på mp3.com. Låten "C.P.C.O. (Chainsaw Phasio Cut Open)" är bra, har video oxå, rullade på ZTV nyligen.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden