|
|
| robstar |
Ja struntar om de blir mainstream...bara inte själva trance musiken ändras pga av de.
För om den gör de så kommer de inte bli roligt...... |
|
|
| Ravesquad |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Skulle ni sen kunna vara stolta för att ni också lyssnar på samma sak som alla mainsteran h---or...? |
Känns som det kvittar vad andra tycker.. Jag älskar trance och vill höra det så mycket som möjligt...sen spelar det mindre roll om det e HIT FM eller P1 som lirar:) |
|
|
| mindshooter |
Ok coolt att vi kan ha en diskussion om det här :)
Trodde att alla tyckte som mig hära.
Vad jag menar är att Trance kommer bli töntförklarat av likamånga som det kommer bli kultförklarat av. När Trance spelas på NRJ så beror det på en sak, man vill tjäna pengar. Man vill pumpa folk fulla med det och sälja pengar. Och det är just det som trance INTE handlar om för mig. Jag blir irriterad när dom gör reklam för Trance 2000 serien på TV:n för det är ett steg för trance att bli mainstream. Om man t.ex kollar på en av Trance 2000 skivorna så ser man att dom lagt med Aquagen låten "Phatt bass".... Varför?`Jo för att alla fjortisar ska köpa det så att dom kan tjäna pengar på deras nya produkt "Trance"....Och trance ska inte vara någon produkt. Dessutom är inte Aquagen trance :p |
|
|
| reveal |
jag lyssnar på trance för att jag tycker att det är bra
mig spelar det ingen roll var jag hör det, jag måste säga att jag blir glad de få gångerna tex mtv spelar en riktig trancelåt (har sett tex rank1 nån enstaka gång)
om det blir så att alla gillar trance och att det spelas överallt - bra då kan jag höra det överallt. men om det faktum att det spelas överallt gör att trancen "förändras" då är det inte bra. jag vill inte att det ska bli så vanligt att folk blir trötta på det och letar efter nåt nytt...
jag tycker fler grejor och hade gärna skrivit det nu, men jag blir ihjälstörd av grannens rockmusik eller va fan det är... (nåt mjukt mesigt med saxofon i) så jag får återkomma :) |
|
|
| Ravesquad |
Vad e det för fel me o tjäna pengar? ... I Holland e trance mainstream och där görs fortfarande den bästa trancen.
Doghouseboys har ministryofsound fest för o tjäna pengar.. Köper tillräckligt många Trance2000 cdn kanske vi får ett Gatecrasher på Älvsjömässan också:D |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|