return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 
Läs min prisbelönta novell om trance

mindshooter
Denna novell skrev jag i 8:an......väldigt djup berättelse....om en snubbe, hans musik, mörkret och snön......Utspelar sig längs SLs tunnelbanesystem mellan gullmarplan och skrapnäck.....Varje station utger ett nytt stycke på berättelse....Jag vann skolan novell pris för den med följande motivering:

"för ett verk med realistisk grundton och en surrealistisk känsla som skapat nya tolkningsmöjligheter av vår vardag"

Tänkte att fler ska få läsa den då jag själv är ganska häpen.....förklarar varför nån gång då jag orkar :rolleyes:
Lite konstigheter där kan man säga.....

För maximal uplsevelse: (så här skrev jag den och jag påverkades av musiken medans jag skrev) Lyssna på skön trance....gäran uplifting....Magik 6 är ett utmärkt exempel (hade jag när jag skrev)
På sista sidan....sätt på Moogwai - Viola (Armin van buurens rising star mix) Kanske låter konstigt men det ger ökad effekt......

Kommer förmodligen filmatisera denna novell på gymnasiet för att kunna lägga till musik.....Den är även på översättning hos släktingar i england för att all på TA ska kunna läsa den då jag fått requests omd et :)

Ladda ner här!

Det är ett word document :)
Skriv vad ni ärligt tycker :)

Här är novell nummer 2 som önskades:

En Utmaning
x-dream
Detta låter trevligt ska.....Ska ta och läsa igenom din novell...Och sätta på lite skön musik i bakgrunden......

Lägger ut ett svar när jag har läst den....Vad jag tyckte om den med mera......
Aendy
Skön... Ligger fint i huvudet... läckert realistisk... du har något där som du borde göra något av. Extra gott att den utspelar sig på min T-bane linje. Guld.
mindshooter
quote:
Originally posted by Aendy
Skön... Ligger fint i huvudet... läckert realistisk... du har något där som du borde göra något av. Extra gott att den utspelar sig på min T-bane linje. Guld.

Tackar :) Själv bor mna juh i bagis så det var juh ganska så när inpå mig själv kan man säga....mycket där stämmer med mig...men inte typ att morsan är borta och det...och jag är itne ensam...men ibland har jag bara dom där stunderna...med bar mig..och musiken....som vämrer när det är kallt ute....helt underbart :cool:
reveal
skitbra

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden