| mindshooter |
| quote: | Originally posted by fruktsoppa
mindh: 1. man vet aldrig. just nu känns det som.. jag vet inte.. inte så tänd på göra den, men jag vet inte hur det blir senare, då vi KAN göra den utan nånting osm har med VHS o göra.. :)
2. helst inte över en hel helg, då tar vi hellre hem den imorrn(torsdag) o tar till skolan på fredag.. känns jobbit för båda att ha den över helgen.. faktiskt, du vet hur det e. |
Varför är det jobbigare att bära hem en fredag än en torsdag :conf:
Den står juh bara på rummet tills måndagen kommer....grejen är att vi har flera kvällar på oss att pricka in trappuppgångsgrejen ;)
Klart att den nya filmen ska ske med Digital utrustning :)
Ravesquad:
Jo det är rätt intressant det där med när och hur jag skrev den.
har alltid tyckt att det varit lite underligt nämligen.
Jag var typ ensam hemma...det var ganska länge sen... Jag hade iaf ganska nyligen börjat lyssna på trance och jag hade laddat hem Tiesto - Magik 6 mixen som jag gillade... Jag lyssnade på den fett högt väldigt länge och intensivt....säkert mer än en timme...
jag var helt inne i musiken... det var då det började komma bilder upp i huvudet... Helt underligt faktiskt...men jag såg en snubbe då som stod på perrongen med sina hörlurar och så all snö och ....
Jag bestämmde mig iaf för att skriva ner det jag såg... Osså skrev jag , och skrev och skrev...kändes knappt som om det var jag som skrev och det kanske låter konstigt men det är väligt många andra som upplevt samma sak som jag hört... Musiken påverkade mitt sätt att skriva vilket kan förklara slutet med "moogwai - viola (armin van buuren rising star mix)". Jag skrev hela novellen samma kväll....inte långt efter fick vi i uppgift i skolan att skriva en frivillig novell.
Redigerade min novell lite och lämnade in den. Mycket beröm fick jag av min lärare och sedan vann jag då skolans novellpris med den. Själv fattar jag inte hur jag kunde skriva så bra och jag har t.o.m lyckats analysera min egen novell på många sätt. Det är juh bevisat att viss musik ar en belägenhet att öppna sinnerna till fullo. Om man t.ex kollar tillbaka på indianerna som dansade till monotona trummor runt en eld tills dom hamnade i "trans". På samma sätt dansar vi idag på klubbar och dylikt. Kanske (eller förmodligen) var det väl musiken som fick mig att öppna sinenna till fullo och skriva det där :)
Kul att ni tyckte om den! |
|
|