|
|
| Pumaz |
Ok, mijne maat is geïntereseerd in de mixer maar wil nieuwe platenspelers kopen...
Er is wel 1 ding (die ik grappig vind): hij wil weten of het er cool uit ziet en vraagt een foto :toothless |
|
|
| Tiger777 |
LOL
Cool genoeg? |
|
|
| Pumaz |
| Hij is weer weg, morgen zal ik het hem tonen :) |
|
|
| FUSyke |
| Ik zie dat jullie hier bezig zijn over dj gear enzo. Ik heb me op de dj expo ingeschreven voor de workshop 'dj school', mijn eerste kennismaking met het dj'en. Moest dit mij liggen dan zou ik dit eventueel wel willen verder doen als hobby. Ik heb al op enkele sites gekeken voor dj gear. Maar kunnen jullie mij niet eventueel tips geven voor dj gear die bij een beginner past? Andere tips enzo zijn ook van harte welkom. |
|
|
| Tiger777 |
Zoals overal geldt de regel: "you get what you pay for". Deel liever niet in op je niveau, maar eerder op je budget. MAar met beginner bedoel je dus het lage budget he :)
Vandaag zou ik voor een klein budget kijken naar Reloop 4000's. als je goeikoper gaat gaan kom je in de brol terecht. (Belt drive spelers die als "professionele" platenspelers worden verkocht enzow).
Als mengpaneeltje heb je natuurlijk heel wat keuze in de lagere prijsklassen. Mensen met een extreem fijn gevoel voor geluidskwaliteit kopen best geen Behringers, maar toch, voor thuisgebruik ben ik heel tevreden van mijn VMX300. Behringer heeft ook DJX700's, maar blijf daar af. Het is verrevan een kopie van de DJM600 van pio. De effecten trekken op niks en de faders lekken erg snel. Een klasseke goeikoper van de VMX300(hij kost zo'n 230€ als je goed zoekt), krijg je de gemini ps626 voor een 130€ die alles heeft wat je nodig hebt...
Basseer je vooral op hetgeen dré van new-line aanraadt en ga dan op zoek naar een goeikopere prijs, ze zijn toch wat aan de dure kant voor bepaalde spullen.
Zorg voor een goeie koptelefoon! Je oren zijn onbetaalbaar. Kijk daarvoor naar de stanton DJ2000 pro. Das al een hoog aangeschreven koptelefoon, maar op zo'n dingen bespaar je best niet.
Naaldjes: ook niet te vergeten, vinyl is duur, maar ook breekbaar. Koop je zo snel mogelijk goeie naaldjes. Met ortofon OM(al dan niet pro) zit je zeker goed.
Voor je dingen begint te kopen, controleer of je hifi installatie een LINE in heeft (=met TAPE of AUX functie).
Voor een kleine 650à700€ moet je normaalgezien wel een nieuwe setup kunnen aanschaffen. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|