|
|
| FredNova |
zeg mensen, het zit er in elk topic wel tegen he...
Waarom worden er constant dj's uitgemaakt voor rotte vis?
Tiësto, Misja helsloot, Yves DeRuyter... who's next?
Daarom hier 2 stellingen: (spuug hier uw gal)
1/ Het lijkt me alsof enkel Armin en Markus hier 'aanbeden' worden. Waarom heeft iedereen zo een oogkleppen op? Je kan toch gewoon naar iets anders luisteren als een bepaalde set je niet aanstaat...
2/ Wat meer respect voor gevestigde waarden is misschien wel op zen plaats. Het zijn allemaal mensen, maken allemaal fouten en maar hebben zeker al bewezen dat ze toppers zijn. |
|
|
| Freezel |
Mijn persoonlijke reactie/ervaringen op jouw stellingen:
Reactie op 1
Ik ga al naar feesten sinds 1997. Toen de trance meer opkwam in 1998 door onder andere de Magik series was ik meteen verkocht. Van Tiesto, Armin en Ferry had ik in 1997 nog nooit gehoord. Belangrijke invloed is het radioprogramma Dance Department geweest. Tiesto was hier wel maandelijks te vinden net als Ferry (toen nog onder zijn Moonman alias). Toen ik in 1999 werd meegesleurd door een vriend die in Leiden woonde en Armin daar draaide was ik echt meteen fan.Dit goldt ook voor het 2e Innercity feest voor Tiesto en Ferry wat ik in 1999 bezocht en nog steeds zie als een van de beste feesten ever. Je ziet duidelijk dat deze 3 Godfathers Of Trance zich in die tijd enorm ontwikkeld hebben. Armin is nog steeds van de "laten we het maar standaardtrance noemen" die veel mensen waarderen. Ferry is meer gaan experimenteren met electro-achtige invloeden (zie zijn album Right Of Way) en Tiesto is zeer divers. Op zijn nieuwe album staan onder andere chillout nummers tot aan het meer hardere werk zoals Adagio For Strings.
Toen ik eind 2002 een set van ene Markus Schulz had gedownload klonk deze muziek nieuw voor mij. Het was in mijn ogen nieuw en een kruising tussen de progressive en trance van die dagen. Iets wat mij enorm aansprak en nog steed aanspreekt.
Het is echt niet zo dat ik alleen naar Armin en Markus luister. Omdat dat toevallig de hype/trend van tegenwoordig is lijken veel mensen dat over veel mensen te denken. Heeft ook grotendeels te maken dat ASOT en GDJB op dit moment waarschijnlijk de meest kwalitatieve shows zijn en dat mensen ze via internet kunnen beluisteren. Tevens luister ik veel naar andere DJ's zoals Marco V, Elusive, Likwit, Fred Baker, Niklas Harding, DJ Precision, Benjamin Bates, Misja Helsloot, Perry etc. Zij draaien ook muziek die mij aanstaat. Zelfs een goede technoset kan ik zeer waarderen.
Het komt ook omdat veel mensen relatief nieuw zijn in de trance/progressive en het in veel landen steeds bekender wordt. Deze mensen zullen dus eerder luisteren naar de bekendere namen en zullen niet snel luisteren naar onbekende namen omdat ze niet weten wat er door deze dj's gedraaid wordt (oogkleppen).
Reactie op 2
Respect voor Tiesto en zijn doen heb ik zeker en blijf ik ook zeker houden. Tiesto In Concert, 2 keer op rij populairste dj, overal ter wereld draaien etc. Dit zijn toch prestaties die ik enorm waardeer en dat doet de Nederlandse Overheid ook door dance weer meer te waarderen. Maar ik kijk ook verder. Wat ik nu jammer vindt aan Tiesto is dat hij qua draaien niet vernieuwend is. Nog steeds platen van 1 - 1,5 jaar terug en een lijn in zijn sets is niet te herkennen. Ik kan me voorstellen dat dit in de ogen van veel mensen gaat vervelen. Dit geldt ook voor zijn omslag in sets, die meer naar de hardtrance lijken te gaan (voorbeeld is Innercity 2003 / Invited).
Hardtrance is dus iets waar ik niet bijna niet naar luister. Af en toe heb ik bij Armin ook wel het idee dat sommige platen in zijn sets ook totaal niet gepast zijn. Iedere dj heeft dit wel.
DJ's mogen fouten maken, absoluut waar. Elke dj maakt ook fouten, absoluut waar. Maar als dit keer op keer op keer gebeurt (ik noem nu geen namen), dan twijfel je toch aan het "technische kunnen" van een dj (falen van apparatuur niet meegerekend). Een dj kan een goede entertainer zijn, maar ik vind dat een dj ook draaikwaliteiten met zich mee moet kunnen brengen. |
|
|
| FredNova |
Super reply Freez, ik ga hier trouwens 100% mee akkoord
een heel duidelijk antwoord, zonder een dj aan te vallen
de goede dj is niet de technisch sterkste en niet de grootste ambiance maker, maar diegene die alles wat kan... er is trouwens geen beste dj, er zijn wel veel goede djs
Met oogkleppen bedoel ik ook 'mijn favo dj is goed en de andere niet'
Natuurlijk als ze anderen niet kennen is dat ':rolleyes: '
Trouwens ik ben een heel grote armin en markus fan, maar daarom moet een andere dj niet 'afgebroken' worden |
|
|
| djcresto |
Zelf ben ik ook nogal een tegenstander van het dj bashen. Ik heb me ook al geërgerd aan de kritiek die bv tiesto kreeg. Tiesto was tot een tweetal jaar terug veruit men favoriete dj. De tracks die hij draaide lagen mij zeer goed en in de meeste van de sets was een ongelooflijke energie te vinden. Tiesto is ook de man die de vele deuren opende voor andere mensen ofwel voor 'edm' in het algemeen. Trance is nu een worldwide ding geworden, dit was het een aantal jaar geleden nog helemaal niet het geval. Nu is het altijd zo wel geweest dat hoge bomen veel wind vangen, hoe populairder iemand is, hoe meer kritiek hij zal krijgen. Dit is niet enkel in de muziekwereld zo. Dit merk je ook bij armin, het armin bashen stijgt recht evenredig met zijn groeiende populariteit. De reden waarom ik nu bv tiesto minder graag hoor is omdat mijn smaak lichtjes is geëvolueerd en die van tiesto ook. Maar respect voor de man heb ik zeker. Nu is het niet omdat tiesto nu mijn respect heeft dat hij dit volgende maand nog heeft, ik vind dat je respect moet blijven verdienen en blijven afdwingen. Dit door steeds het beste van zichzelf te geven en altijd zen ding te blijven doen op een goede manier en met het nodige enthousiasme. Als ik dan een YDR in versuz bezig zag dan daalde mijn respect toch vrij snel. Hij zag er toen uit als een amateur dj die wat dingen aan het uitproberen was. Ik ga akkoord dat je er niet altijd even goed kan staan, iedereen heeft mindere dagen. Maar blijk van een beetje moeite wordt toch geapprecieerd. En bv tijdens diezelfde set heb ik me nog goed geamuseerd, yves draaide ook wel een aantal lekkere platen en voor de meeste mensen is dit genoeg. Maar voor muziekliefhebbers zoals de tranceaddicts meestal niet.
Zelf vind ik de radio show van markuz schulz wel heel goed. Hij brengt in zen show heel veel verschillende dj's aan bod. En zo leerde ik al een aantal nieuwe mensen kennen. Ik heb het laatste half jaar ook al meer dan 100 setjes van misschien wel een 50-tal dj's beluisterd, dus ik denk niet echt dat ik oogkleppen op heb.
Momenteel is armin zeker één van men favorieten. Maar ik heb het ook nog voor mike, perry, fire, airwave, signum, precesion, markuz, kayu vs albert, andy b, jon o'bir, scot bond en bv de setjes van ei en freezel die keer op keer lekker zijn.
En armin verdiend van mij dat tikkeltje extra respect wanneer je hem live aan het werk ziet. Zelden iemand met zo een enthousiasme en zo een smile achter de draaitafels zien staan.
voila, dat waren zowat mijn eerste gedachten hierbij, nice topic fred |
|
|
| Nabistai |
| quote: | Originally posted by FredNova
1/ Het lijkt me alsof enkel Armin en Markus hier 'aanbeden' worden. Waarom heeft iedereen zo een oogkleppen op? Je kan toch gewoon naar iets anders luisteren als een bepaalde set je niet aanstaat...
|
Kom kom niet overdrijven hé :p Ik vind absoluut niets speciaals aan de sets van Armin of Markus, zeker Markus niet, die draait veel te traag/saai. Maar dit neemt niet weg dat ze goede dj's zijn...voor andere mensen. Geef mij maar Lisa Lashes (technisch perfect, energierijke sets), carl cox (gewoon ongelofelijk hoe hij perfect mixwerk combineert met scratchwerk) en nog zovele anderen. Moesten het niet allemaal goeie dj's zijn, zouden we hun namen niet kennen hé... |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|