|
|
| Bertn |
zoals ik al zei in een andere post: technisch zijn de technodj's stukken beter dan de trance djs. als je goed kunt beatmatchen en wat muzikaal gehoor hebt voor de juiste key, etc, dan ben je een goei trance dj. De groten draaien toch allemaal voor de helft dezelfde plaatjes. Dat bekende djs op een live-event dan nog niet eens de moeite doen (tiesto) om hun plaatjes naadloos aan mekaar te draaien vind ik weak.Bij techno komt er veel meer kijken, en daar hoor je stukken minder fouten. Die gasten zoals dave clarke of jeff mills draaien en gebruiken dan ook nog eens superveel effecten. Ze maken als het ware totaal nieuwe muziek met die platen. Jeff mills gooit er iedere minuut een nieuw plaat in of zo, terwijl de 2 andere nog aan het spelen zijn. dat is pure klasse!
Bij trance gaat het gewoon om je platenkeuze, en om wa origineel te zijn. als ik de tracklist van yves deruyter zijn set zie, dan speelt hij gewoon de hitjes en het hardere boenkwerk. Dit is nogal zwak IMO, maar ik had zowiezo al niet veel respect voor YDR... |
|
|
| FredNova |
| quote: | Originally posted by Nabistai
Kom kom niet overdrijven hé :p Ik vind absoluut niets speciaals aan de sets van Armin of Markus, zeker Markus niet, die draait veel te traag/saai. Maar dit neemt niet weg dat ze goede dj's zijn...voor andere mensen. Geef mij maar Lisa Lashes (technisch perfect, energierijke sets), carl cox (gewoon ongelofelijk hoe hij perfect mixwerk combineert met scratchwerk) en nog zovele anderen. Moesten het niet allemaal goeie dj's zijn, zouden we hun namen niet kennen hé... |
tzijn maar stellingen van mij he, ni persoonlijk nemen
maar wat je wel doet Nabistai is zeggen 'die is traag/saai' en 'die is perfect' and that's my point...
(NO OFFENCE HE, het topic is nog proper, laten we het zo houden :toothless ) |
|
|
| pooley |
| Mag ik hem bevuilen, ben zo lang al braaf geweest ! |
|
|
| FredNova |
| quote: | Originally posted by Bertn
zoals ik al zei in een andere post: technisch zijn de technodj's stukken beter dan de trance djs. als je goed kunt beatmatchen en wat muzikaal gehoor hebt voor de juiste key, etc, dan ben je een goei trance dj. De groten draaien toch allemaal voor de helft dezelfde plaatjes. Dat bekende djs op een live-event dan nog niet eens de moeite doen (tiesto) om hun plaatjes naadloos aan mekaar te draaien vind ik weak.Bij techno komt er veel meer kijken, en daar hoor je stukken minder fouten. Die gasten zoals dave clarke of jeff mills draaien en gebruiken dan ook nog eens superveel effecten. Ze maken als het ware totaal nieuwe muziek met die platen. Jeff mills gooit er iedere minuut een nieuw plaat in of zo, terwijl de 2 andere nog aan het spelen zijn. dat is pure klasse!
Bij trance gaat het gewoon om je platenkeuze, en om wa origineel te zijn. als ik de tracklist van yves deruyter zijn set zie, dan speelt hij gewoon de hitjes en het hardere boenkwerk. Dit is nogal zwak IMO, maar ik had zowiezo al niet veel respect voor YDR... |
ik vind dat je 'echte' techno (jeff mills, dave clarcke) niet mag vergelijken met 'echte trance (armin)
trance = melodiekes, opbouw, breaks...
techno= monotoon, constante beats, loops, effects...
maar dit is weer een andere discussie :p |
|
|
| FredNova |
| quote: | Originally posted by pooley
Mag ik hem bevuilen, ben zo lang al braaf geweest ! |
je MOET je mening zeggen, zolang dat niet gaat ontaarden in WO III |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|