|
|
| raoel |
Als je voor publiek draait en daar dus geld mee verdient, ben ik van mening dat je toch ook de auteursrechten ervoor moet hebben betaald (of hoe ze dat ook noemen).
De muziekindustrie zou helemaal kapot gaan als de DJ's ook alles gingen kopiëren. Gelukkig kopen de DJ (in de kroeg en discotheek) nagenoeg alle CD's in de winkel of downloaden het tegen betaling*. Er wordt volgens mij ook wel steeds strenger op gecontroleerd.
De "dancelabels" zijn vooralsnog huiverig om hun nummers op CD uit te brengen. Denk dat ze er huiverig voor zijn dat de thuis DJ nauwelijks nog platen koopt en er zijn natuurlijk nogal veel thuis DJ's.
Gezien de reacties hier denk ik dat ze er toch niet zo bang voor hoeven zijn.
Vinyl is gewoon leuker dan CD's!!!
* een oude klasgenoot van me draait ergens in een kroeg. Zij downloaden en bepaald aantal mp3's per maand en betalen daar een x bedrag voor. Dat zal wellicht iets goedkoper zijn dan het kunststof schijfje in de winkel halen, maar ook al was ik zo'n kroeg DJ, dan wilde ik toch liever alles op CD in eigen beheer. |
|
|
| magrec |
| quote: | Originally posted by Chicane
Mijn streven is een eigen clubavond in het buitenland (Griekenland) :) dus me eigen locatie en setup :) |
Veel succes. Ik hoop voor jou dat je of de juiste mensen kent of financieel je nergens zorgen over hoeft te maken.
Eigenlijk heb je allebei nodig. |
|
|
| DJ Gerrit |
vinyl is zo beperkt!
cdj1000 is echt veel leuker mixen, en dan hebben we het nog niet eens over de nieuwe technics tafel gehad |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by DJ Bazz
Je kunt praktisch nergens terecht als je een keer wordt gevraagd om ergens te draaien. Het streven van 9 vd 10 is uiteindelijk toch om voor een keer voor een publiek te draaien lijkt me (ik weet niet wat jouw streven is). Dat vind ik het grootste nadeel. |
waarom zou je nergens terecht kunnen? elke discotheek/club die ik ken heeft cd spelers.
maar jezus wat een platen staan bij jouw lijstje. maar heb geen 1500 euro liggen en het meerendeel is toch trens wat erbij zit wat ik niet meer draai |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|