return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 25 
Svenska ting

King of Clubs
Sverige är inte neutrala längre väl? Togs inte det bort iom att vi gick med i EU? Annars kan man ju tillägga att Sverige aldrig varit riktigt neutralt. Semi-passivt kanske.

Vitryss: Efter att ha sett ditt inlägg kom jag att tänka på en sak.. Har du läst Ulf Nilson - Sverige Sluten Anstalt?
robstar
quote:
Vitryss: Efter att ha sett ditt inlägg kom jag att tänka på en sak.. Har du läst Ulf Nilson - Sverige Sluten Anstalt?

Först när ja läste de där så trodde ja att de va ett skämt som va menat som en förolämpning! :D

Men sen sökte ja på namet å såg att de fanns en bok som hette så...:thepirate
King of Clubs
quote:
Originally posted by robstar
Först när ja läste de där så trodde ja att de va ett skämt som va menat som en förolämpning! :D

Men sen sökte ja på namet å såg att de fanns en bok som hette så...:thepirate

Hehe... Hajar inte hur det skulle kunna vara en förolämpning.. Du trodde kanske jag ville spärra in ryssen? :D

Nej, det är en bok som bara finns tillgänglig på internet eftersom inget förlag vågade ge ut den, då den är väldigt kontroversiell. Den är en stenhård granskning av socialdemokratin (Sverige) ur ett historiskt perspektiv. Intressant läsning. Där står det bl.a. om tvångssteriliseringen i Sverige. Därför tog jag upp det.
Vizay
om ni inte förstod det så va jag ironisk då jag kallade sverige för neutralt.....vår neutralitet under WW2 gick ut på att släppa igenom nazisterna till norge så vi slapp bli invaderade......jävla passande å slippa undan själva på bekostnad av norge :whip:
reveal
quote:
Originally posted by Vizay
om ni inte förstod det så va jag ironisk då jag kallade sverige för neutralt.....vår neutralitet under WW2 gick ut på att släppa igenom nazisterna till norge så vi slapp bli invaderade......jävla passande å slippa undan själva på bekostnad av norge :whip:

det kan man diskutera mkt om
hade det varit bättre om sverige OCH norge hade blivit invaderat då? (vilket förmodligen hade varit det som hänt annars)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden