return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 
Svenska folket

Dj_Irish
Nick: DJ Irish
Riktigt namn: Johan Nilsson
Född: 1976
Bor: Lund
Studerar: Magisteråret på systemvetenskapliga programmet vid Lunds Universitet. Examen när som helst (får man hoppas).

Fast i trance-träsket sedan: 1993
Spinner (sedan '96): Trance, Hard Trance, Progressive Trance
Favoritlåt: Jones & Stephenson - The First Rebirth
Favorit Djs: Paul van Dyk, Sasha & Digweed, Sven Väth, Gary D, m.fl.
Hemsida: www.assortedtrance.com

Själv beställer jag majoriteten av skivorna från Juno Records, www.juno.co.uk. Billiga och pålitliga med ett sortiment som inte existerar i Sverige. :D
x-dream
Nice favoritlåt Dj_Irish

[/QUOTE] Favoritlåt: Jones & Stephenson - The First Rebirth [/QUOTE]

Samma som mig den är ju bara för bra den låten allså
Dj_Irish
Jones & Stephenson's First Rebirth är den låt som verkligen förseglade mitt öde som trance-freak. Fick den på ett band av en kompis '93 och sedan var det kört. Bästa låten genom tiderna, alla kategorier :D
x-dream
Det är ju sant....En helt oslagbar låt....
Gaby
quote:
Originally posted by mindshooter
Jag ska börja försöka lära mig det där så fort jag får mina turntables......

Gaby: Är du mycket på söder? Det finns 2 alternativ vad jag vet...
En butik ligger på Biogatan (mellan Filmstaden söder och BioPalatset, det är som en underjordisk gång mellan dom med butiker) och den heter Space records....dom importerar en hel del bra...fast DYRT! 230 spänn för en platta.....350 för en dubbel CD....Ett bättre alternativ är Mossebacke records som ligger vid slussen.....uppe på backen mellan slussen och medborgarplatsen finns ännu fler branta backar som går upp mot mossebacke....i en av dom backar finns butiken! Skitbilligt och SKITMYCKET skivor......160 spän för en dubbel CD... På mega kostar dom typ 300.....Det är skitlitet där inne och man får liksom rota tinr i massa bokhyllor och skit...men det är kul......man kollar i massa lådor och så...tillslut hittar man nåt cool\bra billigt...

1000-tack för tipset!!!

Är inte nästan inget alls på söder men jag får ta en sväng dit... en polare som är dj kommer att visa mig vart man ska dra och presentera mig för folk...vi får väl se hur det går...

Igår så kom jag in i dj-skolan!!! Kommer att gå en kurs under den här terminen ...I'M SO HAPPY!!!

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden