|
|
| Sorrow |
Bingo.
Radio betalar för att få spela seten. Det är däremot olagligt att spela in seten och sprida dem. Du får alltså inte t.ex. spela in radioprogram på kasettband om du delar med dig av det till någon annan. För personligt bruk är det dock ok.
Med andra ord skulle det vara ok att tanka hem set om de kom från radiostationen direkt, men så fort du delar med dig till någon annan blir det olagligt.
Med det sagt vill jag återigen poängtera att skivbolagen och vi DJ's ofta inte har några jätteproblem med radiosets. Spelar man t.ex. exklusiva CD-R's så gör man bäst i att lägga på en massa voiceovers och så. Dessutom förekommer ju t.ex. mixtapes.
Men, som Reveal sade, handlar det om en principsak. |
|
|
| jofawe |
men nu handlade det väl om varför essentialsets inte är uppe, å tydligen så är den rätt nere..
tyvärr vet jag inte någon alternativ hubb, x8trance är också nere :(
jävla elakt faktist...
jag har en sjuhelvetes torka här hemma nu ... |
|
|
| mjz |
| finns ju fler hubbar, men inga så bra som oldos vad jag vet... ska få bredbandet inkopplat igen nu i veckan, då får han ha fixat problemen får jag har lite att ta igen... :) |
|
|
| jeremy1984 |
| Finns en annan okej hub...PMa mig om ni vill..Vet inte riktigt hur det funkar med reglerna här som sagt :rolleyes: |
|
|
| Kamelen |
| Skippa DC och gå över till ÄFTÄPÄ! samt köp! =) denna vecka får jag fina och då menar jag _superfina_ skivor =).. en av de har ingen DJ i världen spelat än och det är världskända producenter =).. så nu är ni nyfikna =) krama mig! =) ni får höra låten i setet senare.. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|