|
|
| Glorie |
efter gårdagens missöde med blankskärm provar jag igen :/
eftersom det är flera som har egen digitalkamera och så på forumet och det utan tvekan finns flera flera duktiga fotografer, tänkte jag att vi kunde ha en liten intern "fototävling" med olika kategorier. man vinner inget annat än äran och syftet är att det är skojigt att fota (kul med uppdrag) och kul att se andras bilder... jag har några förslag på kategorier. dessa måste vi ju såklart komma fram till gemensamt och vi kan ju diskutera kategorier först nu här... sen kör vi på en vecka (tävlingstid) och sen lägger vi upp bilderna och därefter utser vi "bästa bilden" "roligaste bilden" etc.
förslag på kategorier följer. jag tycker inte de ska vara fler än 5, blir för rörigt då... ev. färre?
UPDATE!
-SPIKADE KATEGORIER FR.O.M. 040616-
* Sommar
* Musik
* Nåt som beskriver dig (kan va vad som helst eg. gillar man katter kan man ta kort på en katt t.ex.
* Vad är det? (abstrakt foto av något, sen får man gissa.. och sen utses det mest abstrakta :p
* Roligt (aaa roligaste bilden vinner eller nåt)
* Porträtt av någon/något
-TÄVLINGSPERIOD FRAM TILL 15/8 18.00
ÖVRIGA REGLER
*Bilder får ej manipuleras. De regler som gäller för manipulation är de som finns att läsa på www.fotosidan.se
*Gamla bilder får ej användas (endast nytagna för i sommar)
Du får beskära din bild sålänge du håller dig till den givna storleken, som är 800 * 600 px
*Du får göra bilden svart/vit i bildprogram
bilderna skickas nedzippade till Glorie, endera på irc.se (quake och swe-ta) eller via msn/icq eller via mail. Skicka pm här om du behöver uppgifter.
----------------------------------------------------------
är det nån som är på? P4z, Shytrance, Smekbar och Laszlo kanske? pläs? |
|
|
| Aendy |
| Jag är lätt på, ska genast fundera på redan tagna foton som kan passa i respektive kategori, annars får jag leta upp något att fota. |
|
|
| jofawe |
hur länge ska tävlingen pågå då?
Kan vi inte ha den under sommaren då .... så hinner jag ta lite sköna kort =) |
|
|
| RebeL9 |
jag är lätt på. fast jag åker till asien imorgon. blir borta i sex veckor. kan vi avgöra tävlingen när jag kommit hem?=)
tänkte nämligen ta foton där nere |
|
|
| Glorie |
hehe :) skoj
jo klart vi kan ha avgörandet i slutet av augusti eller nåt... men vi måste ju bestämma kategorier jäligt snabbt nu iaf...
ja har torka.. nån som kommer på nån annan ev. bättre kategori? |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|