return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 
sweta fototävling

SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by Glorie
sure, gamla kort är ok så länge man har tagit dom själv så att säga :p
ok, efter 8/8 it is.

Okej jag har massor med gamla kort tillbaks flera år... tex ett supersnyggt som jag tog 1988...

Näää.... tycker de ska bara va nytt from. idag !
Glorie
nehe okej... nya kort då. mig spelar det ingen roll. vi får väl komma fram till nåt? :) :rolleyes: :cool:
ScuL
trodde du skulle sova? :D
men nya kort blir det!
Smekbar
hepp låter kalastrevligt :) jag är utan tvekan på.. har nog redan fått ett par fina somriga bilder eftersom jag senaste veckan varit inbjuden som fotograf på 3 studentfester och där har det blivit 6-700 bilder iaf, så nått ska väl va bra :p

edit: en viktig fråga är hur pass seriös tävlingen är, och vilka regler som gillar för bilderna... Med hur seriös den är är då förstås hur avancerade regler den ska ha, t.ex. hur långt får man på i post-processing? Mitt förslag är då att man inte digitalt får ändra bilden på något sådant sätt som man inte kan göra i ett vanligt mörkrum. Dvs kontrast- och saturations-justeringar får göras i viss mån samt ytterst små "reparationer" (som att ta bort damm t.ex.), men det ska va små sådana, och inget mer, eftersom det då inte längre är en fototävling. :)

edit2: ytterligare katoregiförslag är Porträtt av någon/något...
Kamelen
Jag är lätt på =).. nu har ni (SWETA) väl gjort att man kommer gå och spendera massa tusenlappar på nån kamera =)

föresten kan lägga till.. får man "redigera" de i program? t.ex. photoshop

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden