|
|
| Funfrock |
| kan man få lägga till en liten bildtext som förklarar vad man har tänkt? :) |
|
|
| Smekbar |
| alltså.. måste bilderna vara 800*600 eller e det okej om de är t.ex. 800*532..? Kameror tar ju nämligen inte bilder i 4:3 format och jag vill gärna slippa beskära en del bilder i kanterna... så mina bilder kommer inte vara exakt 800*600, utan något mindre på bredd eller höjd... hoppas ni kan stå ut med det... |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Smekbar
alltså.. måste bilderna vara 800*600 eller e det okej om de är t.ex. 800*532..? Kameror tar ju nämligen inte bilder i 4:3 format och jag vill gärna slippa beskära en del bilder i kanterna... så mina bilder kommer inte vara exakt 800*600, utan något mindre på bredd eller höjd... hoppas ni kan stå ut med det... |
Jag hoppas inte att folk hade tänkt sig att de måste vara 800x600 - jag har beskurit mina bilder så de har helt andra förhållanden än 4:3, dock så är de inte större än 800 pixlar i höjd/bredd |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Laszlo
Jag hoppas inte att folk hade tänkt sig att de måste vara 800x600 - jag har beskurit mina bilder så de har helt andra förhållanden än 4:3, dock så är de inte större än 800 pixlar i höjd/bredd |
Samma. Hoppas inte folk fattat det som att de måste vara 800x600. Kanske bättre att ha skrivit att maxmåttet är 800x600. |
|
|
| SteveTranz4ever |
Jag håller på att gå igenom mina bilder som jag tagit denna sommaren...
Tänkte på ett par saker... iom. att det blir omröstning så kommer många kanske bara rösta på sina egna grejjer vilket faktiskt blir trist, så jag hoppas alla har moral nog att inte göra det utan rösta på annat än sina egna och på det dom faktiskt tycker är bäst.
Sen hoppas jag inte många går förblindat efter bara bilder som har en extrem kvallitet med snorigt hög upplösning å allt de där utan i många fall av kategorierna vilka som har bäst valda objekt på kortet... en skit kamera med en bra fotograf kan ju tex ta ett bättre porträtt kort än en dålig fotograf med superkamera...
Sen kan man ju faktiskt tjuvkika på varje bild vem som tagit den geom att kolla vad filnamnet är på bilden... De ska vi inte heller göra ! ;)
En till grej... fan har bara ett roligt kort men bla. jag är med på de... e ju lite knas |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|