|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Glorie
det är ingen seriös tävling. :) enbart för skojs skull, återigen...
en del? vet inte om du syftar på mig men ja tycker def. inte det är fusk om vissa personer har en bättre kamera etc. Och jag tror inte andrew tycker det heller.. han var nog inte dödsallvarlig i den frågan.
storleken kan härmed bestämmas till 800*600 då.
laszlo... jag tyckte jag var ytterst tydlig med att poängtera att jag aldrig kommer kasta in handduken i den här tävlingen |
I många moment handlar det ju om vem som fånger det bästa motivet i ett visst ögonblick kanske framför kvalliteten från en superkamera :) |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by Smekbar
men det är ändå som så att de med lite finare kameror kanske har möjlighet att få fram finare bilder, och det vore skam annars för har man lagt så mycket pengar på en kamera är väl tanken att bildkvaliten ska förbättras. Och det är ju otur för de andra som inte har ett lika seriöst fotointresse. |
ok.. nu e det ju då som så att jag har ett stort fotointresse.. och på dig låter det som att pga att jag har ett stort fotointresse så måste jag ha en bra kamera.... stämmer ju inte för 5öre...
samma sak med musik... även om 2 personer har exakt lika stort intresse för att producera musik, så betyder ju inte det att båda lägger ner lika mycket pengar på det.. den ena kan sitta med typ fruityloops o nån softsynth, medans den andre sitter med värsta utrustningen...
alla har liksom inte pengar till att fixa bra utrustning...
jag skulle mer än gärna ha en mycket bättre kamera.. men jag har bara inte haft råd att köpa en....
då blir det liksom typ som en tävling med rikemansbarn mot vanliga svensons där den som har mest pengar har mycket större chans att vinna...
och när det e sagt kan jag likaväl dra upp att en person med en kamera för 3 miljoner inte behöver ha en suck i en fototävling mot en person med en kamera för 1000 spänn...
min punkt i det hela va bara att bara för att du e en någorlunda seriös fotograf, så betyder inte det att du har en grym kamera.. alla har inte råd med det... samtidigt som att en som inte alls e seriös i det hela kan ha en grym kamera... så att säga att det e otur för dem som inte har ett lika seriöst fotointresse e helt fel imo.. för jag har det.. men jag har bara inte råd med en bättre kamera |
|
|
| Smekbar |
| Jag menar verkligen inte att man inte kan ha ett seriöst fotointresse utan att ha en supergrym kamera, tycker det framgår ganska tydligt utav vad jag skrev. Och som ni alla säger så är det viktiga ju slutresultatet och inte utrustningen, och det var ju EXAKT det jag skrev. Jag uppfattade dock tongångarna här som att det var "taskigt" mot andra att ha en bra kamera, eftersom möjligheterna för att experimentera med, eller finjustera, sina bilder ökar. Har man ett riktigt seriöst intresse så kan man dock ofta prioritera bort en del saker som kanske inte är så superviktiga för att kunna ha råd med lite bättre utrustning inom sitt intresseområde, men självklart så är det väldigt få som brinner så starkt för något, jag gör det t.ex. inte. |
|
|
| ShyTrance |
| quote: | Originally posted by dbl
ok.. nu e det ju då som så att jag har ett stort fotointresse.. och på dig låter det som att pga att jag har ett stort fotointresse så måste jag ha en bra kamera.... stämmer ju inte för 5öre...
samma sak med musik... även om 2 personer har exakt lika stort intresse för att producera musik, så betyder ju inte det att båda lägger ner lika mycket pengar på det.. den ena kan sitta med typ fruityloops o nån softsynth, medans den andre sitter med värsta utrustningen...
alla har liksom inte pengar till att fixa bra utrustning...
jag skulle mer än gärna ha en mycket bättre kamera.. men jag har bara inte haft råd att köpa en....
då blir det liksom typ som en tävling med rikemansbarn mot vanliga svensons där den som har mest pengar har mycket större chans att vinna...
och när det e sagt kan jag likaväl dra upp att en person med en kamera för 3 miljoner inte behöver ha en suck i en fototävling mot en person med en kamera för 1000 spänn...
min punkt i det hela va bara att bara för att du e en någorlunda seriös fotograf, så betyder inte det att du har en grym kamera.. alla har inte råd med det... samtidigt som att en som inte alls e seriös i det hela kan ha en grym kamera... så att säga att det e otur för dem som inte har ett lika seriöst fotointresse e helt fel imo.. för jag har det.. men jag har bara inte råd med en bättre kamera |
word^^ har inte hlr råd.. |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by Smekbar
Och det är ju otur för de andra som inte har ett lika seriöst fotointresse. |
vidare
| quote: |
Jag menar verkligen inte att man inte kan ha ett seriöst fotointresse utan att ha en supergrym kamera, tycker det framgår ganska tydligt utav vad jag skrev. |
jag tycker liksom dbl att det inte alls var så tydligt om man läser meningen som du skrev tidigare. Aningens dubbeltydigt så att säga.
men då vet vi vad du menar....:wtf:
vems "tongångar" förresten? andrews eller mina eller bådas?
p4z, de verkar så :) ska du scanna in bilderna alltså? :) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|