|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by P4z!
Det är inte bildkvalitén (skärpa, tonomfång osv) som räknas som den bästa bilden, utan själva bildkompositionen och dess budskap som vinner tävlingen :) |
precis :)
därför blir det ju mer rättvist om alla tävlar med samma vilkor... men jaja jag bryr mig inte så mkt har iaf hyffsad kamera själv :p tyckte bara det vore en bra idé för att jämna ut vilkoren lite :) |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
annars blir det ju mycket lättare för folk med bra kamera att vinna ju |
Det är någon som gjort en grov missuppfattning här, det är inte kamerna som tar bra bilder... det är personen bakom kameran, oavsett... |
|
|
| Glorie |
ja håller på att fixa mail nu som folk kan skicka till men den e inte riktigt klar än :p så chjo får min privata hemliga mail :p att skicka sina bilder till.
nå vi ska inte ha dem i en viss strl? typ 800*600? |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Aendy
Det är någon som gjort en grov missuppfattning här, det är inte kamerna som tar bra bilder... det är personen bakom kameran, oavsett... |
två personer har tagit liknande bra bilder, en person har en "super duper kamera" och en annan har "en mindre bra", vem röstar folk på, den knivskarpa eller den med sämre kvalité?
men men verkar bara vara jag med den uppfattningen, så jag ger upp :) |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
men men verkar bara vara jag med den uppfattningen, så jag ger upp :) |
neh, tänkte desamma. :p om ja skulle få för mig att ta en bild likt den laszlo hade på en fönsterruta med nå rödljus på en bil utanför...min skulle bli bara grå och flummig och så har laszlo sin knivskarpa! :rolleyes: hard choice
å andra sidan handlar ju det om fotografen också... för innan det fanns digitalkameror.. visst togs det otroligt bra bilder då också...och visst hade man fototävlingar även på "den tiden".
mången bild har man sett i sina dar.. och det handlar i de flesta fall om "det avbildade" ändå.. eller?
men slutligen.. man e ju inte me för att vinna va? (kanske nån e det iofs :rolleyes: ) bara för att det e kul ju! och jag kommer skratta ihjäl mig åt va alla ska tycka om budskapet för min "roliga bild" :p :p :p |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|