return to tranceaddict
Pages: [1] 2 
Getting Started With DJ´ing

hustler
Hej!

Jag tänkte sakta men säkert börja spara till min egen utrustning. Jag har bestämt mig för att köra CD. Utrustningen jag har tänkt mig ska vara av god kvalité men ändå i skälig prisklass (helst väldigt skälig) samt vara lämpad för en nybörjare som precis fattat tycke för att spinna plattor.

Har tittat omkring lite och sett ett paket från Stanton (se länk)

/DStanton Digi-Pack

Är det något att ha? Vilka märken rekomenderar ni? Finns det några andra prisvärda "paket" man ska sattsa på?

Alla tips välkomnas!

Mvh
SteveTranz4ever
Vet inte vad som e bra å dåligt förutom det bästa då men jag kan ju rekomendera dig att köpa grejjer som är bra vilket du försäkrar dig om här nu. Testa gärna själv innan du köper dom.
Har spelat lite på olika grejjer i alla fall och insett att är man inte nöjd med sina saker så kommer man irritera sig på dom när man vet att det finns bättre.

Lycka till !
Vizay
jag började med att köpa 2 stycken Pioneer cdj-100s och en vestax PCV-275 mixer

cd-spelarna är pioneers föredetta slagskepp när det gäller cd-spelare. Dom va länge standard på i stort sett alla fester (tills storebror CDJ-1000 dök upp) och man ser dom fortfarande rätt ofta i svängen faktiskt :)

ett par CDJ får man begagnat för ca. 3000:- styck om dom är i fint skick :)

mixern är en trekanalig välljudande mixer i bra kvalitet, den har precis det man behöver för hemmabruk men även så man kan ta med sig den på gig om det behövs :)

kostar ca. 5000 ny men går säkerligen att hitta billigare begagnad

om du vill hitta begagnade grejer så kolla in www.vendolin.com
där finns de flesta bra annonserna :)

i övrigt kan jag bara säga akta dig för sånna specialpaket som stantons du visade där. Visst funkar det bra i början å priset e inte lika högt men efter ungefär en månad kommer du inse att dom inte håller måttet för det man vill göra :)
hustler
quote:
Originally posted by Vizay
i övrigt kan jag bara säga akta dig för sånna specialpaket som stantons du visade där. Visst funkar det bra i början å priset e inte lika högt men efter ungefär en månad kommer du inse att dom inte håller måttet för det man vill göra :)

Ja det var det jag var rädd för faktiskt..när jag testade dom hos en polare så verkade hela paket väldigt simpelt och det kändes lite som om man skulle tröttna rätt så snabbt..

CD spelarna du beskrev, har varit lite som en våt dröm när man har surfat runt och kollat spelare på olika sidor.

Jag antar att om man investerar i dom så har man något att leka med ett bra tag framöver? Är det bra kvalité på Pioneers grejer?

Tack på förhand!

/D
Vizay
tjae jag har haft mina cd-spelare i snart 2 år, jag köpte dom begagnade så dom e väl kanske 4 år gamla, inte ett fel på dom so far...grymt stabila faktiskt (å då har dom ändå rest runt en del på olika fester) :D

dom e grmt värda sitt pris å om jag får säga det själv så har dom precis allt man behöver för hemmabruk, man använder inte mer ufnktioner än dom har iaf :)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden