|
|
| Laszlo |
| RUUUUD RUUUUD RUUUUUD!!! :D Fy fan vad jag älskar den grabben...! Blev på något märkligt vis gladare när han nätade än när Ljungberg gjorde 1-0 igår. :| |
|
|
| ScuL |
| quote: | Heineken hats confiscated, Dutch fans unhappy
PORTO (Reuters) -- Dutch fans returned bare-headed to their hotels after their Heineken horn hats were confiscated during the Euro 2004 game with Germany on Tuesday.
"They confiscated our 'roeptoeters'," said one Oranje fan as he left the Dragao stadium following the 1-1 draw.
The orange, red, white and blue triangular hats, with Heineken printed down the side and a handle, double as loud-hailers as demonstrated by fans who sneaked theirs under their seats.
"Our Heineken hats were taken away. I think it was something to do with Carlsberg," said Hessel Roorda, an IT consultant from Leusden.
Carlsberg is one of the official sponsors of Euro 2004.
"I think it would be because of the sponsorship. If the staff bring a bottle of water in, they have to take the label off if it's not one of the sponsors'," said one match assistant. |

kolla här för några filmer med våra 'roeptoeter' :
http://www.olafenotto.nl/
:D |
|
|
| Laszlo |
Det där med Henieken-strutarna var fan det löjligaste jag läst på länge. Okej om någon frivillig arbetare vid EM hade haft på sig ett Henieken-plagg istället för en Carlsberg-dito - men ffs, detta är ju fans. Det här med sponsoravtal, reklamrättigheter och allt jävla komersiellt jippo börjar bli löjligt tycker jag.
Snart kommer man väl springa runt och plundra varenda jävla restaurang i EM-städerna som över huvudtaget säljer annat än Carlsberg och Coca Cola. |
|
|
| Smeagol |
Hur latt ar det att inte overskatta sig sjalv nar alla pratar om EM-guld efter forsta matchen? :rolleyes:
Man far bara tre poang oberoende av hur manga mal man gor.
Italienarna kommer till all sannolikhet spela battre mot sverige. Aven har har det varit mycket prat om sveriges 5-0, i stil med "hur slar men ett sant lag". Haller inte riktigt med om det dar med att de inte kan samarbeta. Tycker att de kan organisera ett utmarkt forsvar med 11 (naja, 9-10 iaf) spelare. Problemet ar att de har problem med motivationen i borjan. De har ju hamnat i en hur latt grupp som helst tankte de, Sverige Danmark och Bulgarien. Vi behover inte kampa, vi kommer vinna gruppen anda. Ni kanner till fenomenet. tror att det ar det som ar problemet. Till all sannolikhet har de dock vaknat lite nu. forlorade poang och kasst spel mot danmark och mycket bra resultat av sverige.
Star i tidningen idag "Incubo Svezia, Trap promuove Gattuso e Fiore". De ska tydligen starta med Gattuso och Fiore vilket enligt tidningarna ska vara betydligt vassare framat. Sverige kommer inte fa det latt pa fredag. Vinst 1-0 mo Italien imponerar mer pa mig an 5-0 mot bulgarien. Och ar betydligt viktigare poangmassigt. :)
Tror dock att Italien kranglar sig vidare pa ett satt eller ett annat. Och att bulgarien inte gor det. Sa den andra platsen star mellan Sverige och danmark, och vem som tar den kommer inte avgoras forran i sista omgangen mot danmark. Skulle nastan vilja saga att matchen pa fredag ar ganska oviktig.
Om man extrapolerar lite kommer sverige sla bulgarien med 6-0 i VM 2014. Nan som satter emot? :) |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Smeagol
alla pratar om EM-guld efter forsta matchen? :rolleyes:
|
Jag har fortfarande inte hört NÅGON som pratar om EM-guld |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|