|
|
| Snakebyte |
Ok, jag börjar bli redo att skicka lite låtar till några labels. Jag har dragit ut på det lite för jag vill att låtarna ska vara 100% så som jag vill ha dem. Vill ju inte skicka nåt skräp.
Så...nu till saken. Ni som vet, vad föredras? Cd-skivor per post eller kanske länk till mp3 via email? Hela låtar eller "just the good stuff"?
Nån som vet o kan komma med tips? |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by Snakebyte
Cd-skivor per post / Hela låtar
|
annars har du ingen chans :) |
|
|
| Vizay |
vad jag har förstått så är hela låtar att föredra, dock kan du lägga in nått störande blipp på nått ställe så att dom inte kan sno det rakt av :)
vad gäller cd eller mp3 så beror det på labels, bonzai t.ex. har ett system där man kan ge dom en mp3a och jag har för mig att anjunabeats gärna tar emot länkar till mp3or via mail men det får du kolla med var label för sig tror jag :) |
|
|
| Snakebyte |
| ok, lite som jag trodde då. Well, ut å handla skivor i dagarna då. Ska jag bifoga liten biografi oxå? |
|
|
| RebeL9 |
du kan göra som en polare gjorde: han skickade en skiva med låtar till olika labels och skrev i ett brev "Hi. I downloaded Reason and made these tunes. are you interested?"
så nappade ett.
Lätt som en plätt! |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|